وزیر بهداشت:

طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از نیمه دوم امسال اجرا می‌شود

وزیر بهداشت از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از نیمه دوم سال جاری در کشور خبر داد.

طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از نیمه دوم امسال اجرا می‌شود
کد خبر: 351574
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۳:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| ‌ سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت با اشاره به اقدامات ایران در گسترش خدمات بهداشتی اظهار داشت: ما سال‌ها پیش در بین کشورهای مدیترانه به دلیل استقرار نظام مراقبت‌های اولیه خوب درخشیدیم.

وی ادامه داد: ایران به عنوان الگوی توسعه برای کشورهای جهان به ویژه در حال توسعه مطرح شد.

وزیر بهداشت با تقدیر از بخش‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: امروز ما کاندید دریافت گواهی ریشه‌کنی مالاریا در منطقه هستیم.

نمکی با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت در پیشگیری از بیماری‌های اپیدمی در سیل اخیر خاطرنشان کرد: بدون حتی یک مورد بیماری اپیدمی این موضوع مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کردیم، گفت: ورود پزشکی خانواده و راهنمای بالینی در اقتصاد سلامت از جمله کارهای دیگری بود، ضمن اینکه کنترل بیماری‌های واگیر را داریم، اما نباید فراموش کنیم که فقط بیماری‌های غیرواگیر ما را تهدید نمی‌کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تنوع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را داریم، اظهار داشت: برای کنترل بروسلوز، کنترل اچ آی وی و مدیریت ایدز، بیماری‌های مشترک انسان و دام و بیماری‌هایی که ممکن است از مرزهای شرقی و غربی وارد شوند، گام‌های موثری برمی‌داریم و امیدواریم سازمان بهداشت جهانی در این خصوص با ما همکاری کند.

نمکی با اشاره به گواهینامه حذف سرخک خاطرنشان کرد: در عرصه درمان در نظام سلامت حرکت‌های بزرگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه بهداشت دهان و دندان یادآور شد: موضوع مدارس بدون پوسیدگی دندان را در سال جاری دنبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت از برنامه وزارت بهداشت برای ایجاد 400 خانه بهداشت عشایری خبر داد و گفت:‌ برای جامعه‌محور کردن خدمت در نیمه دوم امسال طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را دنبال می‌کنیم و به افرادی که در خانواده‌ها برگزیده می‌شوند آموزش‌های پیشگیری و مراقبت‌های اولیه را ارائه می‌دهیم.

نمکی اضافه کرد: در این طرح دانشجویان پزشکی، تغذیه و توانبخشی را به درون خانواده‌ها می‌بریم تا این پرونده ملی را به عنوان یک ویترینی از برنامه‌های خود در عرصه بین‌المللی به تصویر می‌کشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها