کد خبر: 351596
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ابوالفضل سروش، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ترکیب مجلس یازدهم شبیه ترکیب مجلس دهم خواهد بود/ هیچ جریانی اکثریت مجلس یازدهم نخواهد شد

ابوالفضل سروش، نماینده مجلس، گفت: پیش‌بینی می‌کنم که هم مشارکت و هم ترکیب مجلس یازدهم نزدیک به مجلس دهم خواهد بود.

ترکیب مجلس یازدهم شبیه ترکیب مجلس دهم خواهد بود/ هیچ جریانی اکثریت مجلس یازدهم نخواهد شد
کد خبر: 351596
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل سروش، نماینده تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به اینکه ترکیب مجلس یازدهم شبیه به مجلس دهم خواهد بود، گفت: مشخص نیست مجلس یازدهم شبیه کدام یک از مجالسی می‌شود که تاکنون داشتیم. اما به نظر می‌رسد ترکیب به ترکیب کنونی مجلس دهم نزدیک باشد.

او ادامه داد: در مجلس یازدهم همچون مجلس دهم هیچ جریانی اکثریت را به دست نمی‌آورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رأی‌آوری لیست اصلاح‌طلبان به صورت کامل مشخص نیست، تاکید کرد: البته شرایط تهران در انتخابات مجلس یازدهم متفاوت است و مشخص نیست لیست اصلاح‌طلبان در تهران به صورت کلی مانند مجلس دهم رأی بیاورد.

سروش توضیح داد: علت اینکه هیچ‌کدام از جریانات سیاسی در مجلس یازدهم اکثریت نخواهد بود این است که جامعه به یک حالت تعادل و به این نتیجه رسیده است که کشور را به دست یک جناح به صورت مطلق ندهد؛ یعنی جامعه به صورت نامحسوس ترکیب مجلس را متعادل می‌کند.

او در مورد مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: حدود 15 سال است که پیش از انتخابات مجلس مردم می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما زمان انتخابات همه شرکت می‌کنند، البته هر کسی با یک انگیزه‌ای. اصولگراها می‌گویند باید به خاطر نظام در انتخابات شرکت کنیم و اصلاح‌طلبان می‌گویند اگر در انتخابات شرکت نکنیم «اصولگرایان به مجلس می‌روند و کاچی به از هیچی است».

این عضو فراکسیون امید گفت: من انتخابات مجلس یازدهم را نیز مانند مجلس دهم می‌بینم و شاید مشارکت چند درصدی کمتر باشد، اما تفاوت جدی‌ای ندارد. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم که هم مشارکت و هم ترکیب مجلس یازدهم نزدیک به مجلس دهم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها