کد خبر: 351603
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

حسن روشن، پیشکسوت فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

امیرحسین فتحی در استقلال موفق نبوده است/ فتحی در استقلال تصمیمات شخصی گرفته است/ اولیایی باید به فکر سامان دادن به باشگاه باشد

پیشکسوت فوتبال استقلال به «اعتمادآنلاین» گفت: من موافق تغییر مدیریت باشگاه استقلال هستم. فتحی به‌ اندازه کافی وقت داشت تا بتواند شرایط این باشگاه را سروسامان بدهد، اما موفق نبود.

امیرحسین فتحی در استقلال موفق نبوده است/ فتحی در استقلال تصمیمات شخصی گرفته است/ اولیایی باید به فکر سامان دادن به باشگاه باشد
کد خبر: 351603
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‎‎ شایعاتی مطرح‌ شده مبنی بر اینکه به‌ زودی کاظم اولیایی جانشین امیرحسین فتحی در باشگاه استقلال می‌شود. اما آیا این تغییر می‌تواند مشکلات باشگاه استقلال را برطرف کند؟ کاظم اولیایی که سابقه مدیریت استقلال را در کارنامه خود دارد می‌تواند استقلال زخم‌خورده را به مسیر اصلی‌اش بازگرداند؟ یکی از پیشکسوتان باشگاه استقلال معتقد است تغییر مدیریت می‌تواند به سود استقلال باشد. استقلالی که سال‌هاست طعم موفقیت در لیگ برتر را نچشیده و بخشی از آن‌هم به دلیل نداشتن کادر مدیریتی مناسب است.

حسن روشن بازیکن پیشین باشگاه استقلال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تغییر مدیریت در این باشگاه توضیح داد: من موافق تغییر مدیریت باشگاه استقلال هستم. فتحی به‌ اندازه کافی وقت داشت تا بتواند شرایط این باشگاه را سروسامان بدهد، اما موفق نبود. امیرحسین فتحی دوست صمیمی من است، هرچند این دوستی دلیل نمی‌شود واقعیت‌ها را نگویم. فتحی به‌ خوبی نتوانست کارش را در استقلال انجام دهد و به همین خاطر من از تغییر در مدیریت استقلال استقبال می‌کنم. او قبل از حضور در مدیریت استقلال با من و چند تن از پیشکسوتان استقلال دیدار کرد و از ما برای قبول این کار مشورت خواست.

او ادامه داد: همان زمان من به آقای فتحی گفتم اگر می‌توانی باشگاه را به‌ خوبی اداره کنی با قدرت کارت را در استقلال آغاز کن. ما از فتحی خواستیم باشگاه استقلال را مدیریت کند، نه تیم استقلال را، اما فتحی نتوانست همه تیم‌های باشگاه را مدیریت کند. همان زمان به آقای فتحی عرض کردم که مدیریت باشگاهی مانند استقلال با مدیریت در شهرداری فرق دارد. استقلال یک باشگاه است که تیم‌های پایه دارد. تیم بزرگسالان دارد و مدیریت باشگاهی مانند استقلال سخت است. در آن جلسه خیلی از دوستان بودند که هر کدام به نحوی در استقلال حضور داشتند و برای این تیم زحمت‌ کشیده بودند.

او همچنین گفت: در آن جلسه که به همت حشمت مهاجرانی برگزار شد، به آقای فتحی گفتیم همه پیشکسوتان استقلال از تو حمایت می‌کنند. به فتحی اعلام کردیم که استقلال بازیکنانی مثل مجید نامجو مطلق، محمد نوازی و خیلی دیگر از بازیکنان داشته که می‌توانند به تیم کمک کنند. فتحی از این پیشنهاد استقبال کرد اما در ادامه به آن عمل نکرد.

حسن روشن با اشاره به زمان حضور فتحی در باشگاه استقلال به‌ عنوان سرپرست و اشتباهاتی که آن زمان انجام داد گفت: فتحی زمان سرپرستی در استقلال اشتباه کرد. فتحی باید سعی می‌کرد با برنامه وارد این چالش مهم شود. اگر در آن زمان از چند مشاور خوب استفاده می‌کرد و با مشورت با این افراد معاونان خود را انتخاب می‌کرد، می‌توانست موفق باشد. اما در عمل این اتفاق رخ نداد و فتحی در تمام طول مسیر تصمیمات شخصی گرفت که به نفع باشگاه نبود.

کاپیتان اسبق استقلال به مشکلاتی که در رده‌های پایه استقلال رخ داد پرداخت: فتحی در زمینه فوتبال پایه هم درست عمل نکرد. من به فتحی گفته بودم که باید برای تیم‌های پایه هزینه کند و مربیان خوبی را به تیم‌های پایه تزریق کند. آکادمی استقلال 250 عضو دارد. نمی‌شود با یک میلیارد تومان این تیم‌ها را مدیریت و شروع به سازندگی بازیکن کرد. خیلی از اتفاقات در فوتبال پایه استقلال سلیقه‌ای رقم خورد. سرپرست شدن حاجیلو در استقلال سلیقه‌ای بود. حضور مومنی و برکنار کردن او کاملاً غلط بود و بر مبنای تصمیمات شخصی امیرحسین فتحی صورت گرفت.

روشن با اشاره به نقل و انتقالات باشگاه استقلال گفت: متاسفانه فتحی در نقل و انتقالات هم درست کار نکرد. فتحی به همراه معاونانش ابتدا با بازیکنان تیم قرارداد بستند و بعد از آن تازه به فکر انتخاب مربی افتادند. این اتفاق در هیچ کجای دنیا صورت نمی‌گیرد.

حسن روشن در پاسخ این سوال که فتحی در پرونده‌های مالی استقلال که در مجامع بین‌المللی در جریان بود موفق عمل کرد یا خیر، نیز گفت: فتحی در هیچ‌کدام از این پرونده‌ها موفق کار نکرد. متاسفانه فتحی حرف اطرافیانش را گوش نکرد. همان ابتدا به فتحی گفتیم هیچ فردی را با حکم در استقلال منصوب نکن، اما فتحی با حکم خودش کمیته فنی استقلال را منصوب کرد. درست بعد از آن و بدون مشورت با این کمیته فنی، برای تیم مربی و بازیکن انتخاب می‌کنید. این کار باعث می‌شود کمیته فنی خودش را داخل تصمیمات باشگاه نداند و بعد از مدتی هم از سمت خودش کناره‌گیری کند. اما در همه جای دنیا کمیته فنی یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریتی باشگاه است. همین موضوع سبب می‌شود مدیران باشگاه با اعضای کمیته فنی‌شان قرارداد بلندمدت امضا کنند. وقتی قرارداد امضا می‌شود افراد متوجه می‌شوند که یک مسئولیت سخت دارند و باید بابت هر تصمیمی که می‌گیرند به مدیران بالادستی‌شان جوابگو باشند.

روشن در پاسخ این سوال که «کاظم اولیایی که سابقه مدیریت در باشگاه استقلال را هم در کارنامه دارد می‌تواند گزینه خوبی برای فتحی در باشگاه استقلال باشد یا خیر» گفت: کاظم اولیایی یا علی فتح‌الله‌زاده، تجربه مدیریت استقلال را داشته‌اند. بدون تردید این افراد اشتباهاتی هم در کارنامه‌شان دارند، اما اگر به فکر سروسامان دادن به باشگاه استقلال هستند می‌توانند در استقلال موفق باشند. اگر به فکر قهرمان شدن استقلال در مدت کوتاه مدیریت‌شان هستند بهتر است از پذیرش این مسئولیت اجتناب کنند. استقلال تجربه قهرمانی در لیگ کم نداشته، اما به‌ جایی نرسیده است. باید تلاش کنیم استقلال را از پایه بسازیم تا در آینده بتوانیم به موفقیت برسیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: اولیایی یا هر شخص دیگری که می‌خواهد مدیر استقلال شود باید 2 چیز را در این باشگاه پیاده کند؛ یکی راه‌اندازی کمیته پیشکسوتان باشگاه و دیگری هم سروسامان دادن به تیم‌های پایه. بدین ترتیب می‌توانیم امیدوار باشیم که استقلال آینده‌ای درخشان در پیش خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها