کد خبر: 351612
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

ویتنام «نفرت‌انگیز» را از پرده سینما برداشت

نزاع و اختلافات مرزی بین چین و ویتنام باعث شد این کشور نمایش فیلم سینمایی انمیشن پرمخاطب «نفرت‌انگیز» را متوقف کند.

ویتنام «نفرت‌انگیز» را از پرده سینما برداشت
کد خبر: 351612
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در صحنه‌ای از فیلم انیمیشن محصول کمپانی «دریم وورکس» نقشه‌ای نشان داده می‌شود که در آن مرز‌های مورد مناقشه بین ویتنام و چین واقع در دریای چین جنوبی را متعلق به کشور چین نشان می‌دهد.

حالا نزاع و اختلافات مرزی بین چین و ویتنام باعث شد این کشور نمایش فیلم سینمایی انمیشن پرمخاطب «نفرت‌انگیز» را متوقف کند.

در این صحنه، نقشه‌ای نشان داده می‌شود که در آن بخشی یو شکل در ناحیه دریای چین جنوبی که مورد مناقشه شدید بین دو کشور است را متعلق به چین نشان می‌دهد.

چین ادعا کرده که منابع غنی این منطقه منحصراً متعلق به آن‌هاست، در حالی که کشورهای جنوب شرقی آسیا در منطقه که برخی از آن‌ها از لحاظ جغرافیایی بسیار نزدیکتر به این منطقه هستند این ادعاها را شدیدا رد می‌کنند و می‌گویند که آن بخش‌ها از جنبه قانونی متعلق به آن‌ها و جزء قلمرو و تمامیت ارضی‌شان است.

تنش میان چین و ویتنام با ارسال یک کشتی از سوی پکن در ماه جولای برای سنجش میزان منابع انرژی آن منطقه که در کنترل ویتنام است، بالا گرفت.

ESPN شبکه پرطرفدار ورزشی آمریکایی هفته گذشته به خاطر نشان دادن نقشه‌ای مشابه همین مورد مناقشه برانگیز، مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفت.

فیلم انیمیشن «نفرت‌انگیز» به تهیه‌کنندگی کمپانی «دریم وورکس» و استودیوی «پیرل» شانگهای چین ساخته شده که متعلق به بخش سرمایه‌گذاری رسانه‌ای سرگرمی چین است که از سوی دولت این کشور حمایت و پشتیبانی می‌شود و همین موضوع احتمال عمدی بودن این ماجرا را افزایش داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها