کد خبر: 351647
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۱:۲۶
| |

محکومیت حمله ترکیه به سوریه در قالب تذکر تعدادی از نمایندگان

تعدادی از نمایندگان با بیان تذکراتی جداگانه حمله ترکیه به سوریه را محکوم کردند و خواستار واکنش مجامع بین المللی شدند.

محکومیت حمله ترکیه به سوریه در قالب تذکر تعدادی از نمایندگان
کد خبر: 351647
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۶:۴۱:۲۶

اعتمادآنلاین| محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز با انتقاد از حمله ترکیه به کردهای سوریه گفت: سازمان ملل و کشورهای اروپایی خودشان را به گیجی و خواب زده‌اند. این است حقوق بشر آن‌ها. من با صدای بلند می‌گویم آه کردهای مظلوم، نه‌تنها ترکیه و اروپا که آمریکا را هم می گیرد. از رئیس مجلس شورای اسلامی آقای لاریجانی برای لغو سفرش به ترکیه تشکر می‌کنم.

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه نیز در تذکری در خصوص موضاعات مربوط به کشاورزان استان اصفهان اظهار کرد: آیا واقعا کشاورزان اصفهان حرف جرم می‌زنند؟ آیا جرم است که می گویند حقابه ما را برندارید؟. آیا مالکیت حقابه آنان در موارد 18 و 44 قانون توسعه آب به رسمیت شناخته نشده است؟

وی افزود: مگر مصوب نشده بود که آب حاصل از تونل دوم کوهرنگ و پساب فاضلاب متعلق به دولت است و برای تخصیص شرب و کشاورزی اصفهان است. مگر تونل سوم در سه استان انجام شده که تصمیمات جدید در نظر گرفته شده است؟ به نمایندگی از مردم استان اصفهان اعلام می کنم اجازه نمی دهیم حق کشاورزان ضایع شود.

بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان نیز در تذکری با تسلیت ایام اربعین و محکومیت حمله به کردهای سوریه اظهار کرد: امروز با مشکل مواجه هستیم و تامین‌هایی که کشاورزان باید از لحاظ آمایش سرزمینی داشته باشند در حوزه کشاورزی به نحو علمی انجام نمی شود و کشاورزان نمی توانند محصولات خود را بفروشند. همین امسال به شدت گوجه کاران و هندوانه کاران ما با مشکل رو به رو شدند. این موضوع نمی تواند ادامه داشته باشد. وزیر کشاورزی باید طبق آمایش سرزمینی پیش برود.

علی‌محمد مرادی نماینده قروه نیز در تذکری اظهار کرد: خداوند در کمین ظالمین است. کردها اجازه نفوذ به خاک ترکیه را ندادند اما این کشور با بهانه حمله به تروریست دست به کشتار آنان می زند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: حکومت ترکیه آنچنان حمله کرده که به نظر می رسد فقط در ظاهر ادعای مسلمانی دارند. در طول تاریخ دیکتاتورهای زیادی به جنایت پرداختند. ظلم باقی نمی‌ماند نمونه‌اش صدام بود.

منصور مرادی نماینده مریوان نیز در تذکری شفاهمی اظهار کرد: رژیم جنایت کار اردوغان به شمال ترکیه حمله کرده و همه را به فجیع‌ترین شیوه مورد هدف قرار می‌دهد. دیروز در خبرها آمده بود از بمب فسفر استفاده می کند. جامعه جهانی اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نداده است. جمهوری اسلامی ایران که تنها کشوری است که در مقابل آمریکا عزت خود را حفظ کرده لازم است واکنش تند نشان دهد.

فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین در مجلس در جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز در تذکری به وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی خواستار جلوگیری از نسل‌کشی مردم کرد سوریه توسط اردوغان شد.

وی همچنین رجب طیب اردوغان را فاشیسم خطاب کرد و گفت: نباید اجازه دهند مسلمانان توسط افرادی ناآگاه و به دنبال قدرت مثل اردوغان قتل‌عام شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من هم به عنوان عضوی از ملت ایران تروریسم، فاشیسم و نسل‌کشی را توسط هر کس محکوم می‌کنم چه این کار در یمن توسط عربستان سعودی انجام شود، چه در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی انجام شود و چه در سوریه توسط ترکیه انجام شود.

در همین حال محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری از برخی موضع‌گیری‌های نمایندگان درباره حمله ترکیه به سوریه به شدت انتقاد کرد که اظهارات وی واکنش‌های تندی را از سوی نمایندگان به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها