«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چه کشورهایی بانک مرکزی ندارند؟

بانک مرکزی هر کشور نهادی است که سیاست‌های مالی آن کشور را اجرا می‌کند. این نهاد در بیشتر کشورها مستقل عمل می‌کند و مسئول نظارت بر ارز و موسسه‌های مالی و اعتباری و همچنین انتشار پول است. کشورهای میکرونزی، جزیره من، آندورا، جزایر مارشال، موناکو و چند کشور دیگر بانک مرکزی ندارند.

چه کشورهایی بانک مرکزی ندارند؟
کد خبر: 351657
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - بانک مرکزی نهادی است که بر ارز، ذخایر مالی و نظام پولی و اعتباری کشور نظارت دارد. بانک مرکزی مسئول کنترل بانک‌ها و موسسه‌های مالی نیز هست. این نهاد کار چاپ و انتشار اسکناس و سکه و همچنین افزایش اعتبار مالی کشورش را بر عهده دارد. بانک مرکزی می‌تواند وقتی بحرانی مالی رخ می‌دهد به متقاضیان وام بدهد تا دارایی بانک‌ها را تنظیم و از وقوع فاجعه مالی جلوگیری کند.

به بیان دیگر، این نهاد سیاست‌های مالی را اجرا و نرخ بهره را تعیین می‌کند تا بهره و تورم ثابت باقی بماند، صنعت بانکداری را تنظیم و بررسی می‌کند و بر تمام ذخایر مالی کشور نظارت دارد. بانک مرکزی مسئول مدیریت ارز خارجی، اوراق قرضه دولتی و ذخایر طلاست.

بانک مرکزی نهاد حیاتی یک کشور است. این بانک‌ها اساساً مستقل عمل می‌کنند، اما نهادهای اجرایی و قانونی کشور هم کمی بر کار آنها نظارت می‌کنند. بیشتر کشورهای جهان بانک مرکزی دارند. تقریباً 75 درصد از دارایی‌های بانک مرکزی جهان در کنترل چین، ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کشورهای حوزه یورو است.

اعتمادآنلاین به نقل از worldpopulationreview، گزارش می‌دهد که کشورهایی نیز هستند که بانک مرکزی ندارند. این کشورها عبارت‌اند از:

· میکرونزی (Micronesia)

· کیریباتی (Kiribati)

· جزیره من (Isle Of Man)

· آندورا (Andorra)

· جزایر مارشال (Marshall Islands)

· موناکو (Monaco)

· پالائو (Palau)

· تووالو (Tuvalu)

· نائورو (Nauru)

جمعیت کشورهای مذکور از این قرار است:

میکرونزی: 113 هزار و 815 نفر

کیریباتی: 117 هزار و 606 نفر

جزیره من: 84 هزار و 584 نفر

آندورا: 77 هزار و 142 نفر

جزایر مارشال: 58 هزار و 791 نفر

موناکو: 38 هزار و 964 نفر

پالائو: 18 هزار و 8 نفر

تووالو: 11 هزار و 646 نفر

نائورو: 10 هزار و 756 نفر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها