کد خبر: 351663
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۴:۴۴
| |

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی:

نرخ ارز و تورم کنترل شده است

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در صورت عدم رشد نقدینگی، تورم کنترل و شرایط برای بهبود اشتغال بیش از پیش فراهم خواهد شد گفت: اکنون شاهد کنترل نرخ ارز و تورم هستیم.

نرخ ارز و تورم کنترل شده است
کد خبر: 351663
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۴:۴۴

اعتمادآنلاین| عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد طی سخنانی در خصوص ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان تهران بیان کرد: تلاش داریم تا تهران به الگویی در زمینه اقتصاد مقاومتی تبدیل شود و پروژه‌ها با سرعت بیشتری به ثمر برسند.

همتی با بیان اینکه در بخش کشاورزی 6 درصد رشد مثبت را شاهد هستیم و روابط منطقه‌ای بهبود پیدا کرده است گفت: آمار ها از لحاظ صنعتی رشد مثبت را نشان میدهند و ایران برای صادرات برخی محصولات به کشورهای دیگر آمادگی کامل دارد.

وی بیان داشت: برای اثرگذاری استان تهران در کشور شخصی را تعیین می‌کنیم تا به‌عنوان مسئول دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، اقدامات استان را پیگیری کند.

همتی از تجدیدنظر در مورد اعتبارات مشاغل خانگی و افزایش سهم استان تهران در این حوزه نیز خبر داد و گفت: تلاش داریم در این زمینه بررسی‌های لازم صورت بگیرد و همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان نیز تذکرات لازم داده خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای کاهش فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی آمریکا اظهار داشت: به‌سبب اقدامات دولت و پیگیری‌های بانک مرکزی شاهد ثبات در بازار هستیم و فشار دشمن نتوانسته بر این امر تأثیر زیادی داشته باشد بنابراین باید شرایط احیا و بار از دوش مردم برداشته شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان داشت: اکنون شاهد کنترل نرخ ارز و تورم هستیم که در صورت عدم رشد نقدینگی، تورم کنترل و شرایط برای بهبود اشتغال بیش از پیش فراهم می‌شود و و هر روز در حال رصد شرایط هستیم تا با تلاش و اتکا به ظرفیت‌های داخلی بتوان به نتیجه موردنظر دست پیدا کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها