کد خبر: 351671
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۴:۲۹
| |

انگلیس با درخواست ممنوعیت صادرات تسلیحات به ترکیه موافقت نکرد

برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، دولت انگلیس روز دوشنبه با طرح ممنوعیت صادرات تسلیحات به ترکیه به دلیل آغاز حملات آنکارا به شمال سوریه موافقت نکرد.

انگلیس با درخواست ممنوعیت صادرات تسلیحات به ترکیه موافقت نکرد
کد خبر: 351671
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۴:۲۹

اعتمادآنلاین| به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دولت انگلیس از پیوستن به متحدان خود در متوقف کردن فروش اسلحه به ترکیه درمورد عملیات نظامی این کشور علیه نیروهای کرد در سوریه خودداری کرد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به اتفاق آرا موافقت کردند که اقدام نظامی ترکیه را محکوم کنند، و اظهار داشتند که این امر به طور جدی ثبات و امنیت کل منطقه را تضعیف می کند و به غیرنظامیان آسیب می رساند.

اما دولت انگلیس با طرح تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه دولت رجب طیب اردوغان موافقت نکرد و در عوض وعده کنترل صادرات تسلیحات مهم به ترکیه را صادر کرد.

در پی حملات نظامی ترکیه به مناطق شمال سوریه تعدادی از قدرتهای بزرگ اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و فنلاند متعهد شده اند که فروش اسلحه را به دولت اردوغان متوقف کنند.

اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با اتفاق نظر کامل اعضا، ضمن محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به سوریه، خواهان توقف فوری این اقدام شد.

بیانیه شورای اروپا که با موافقت همه 28 عضو اتحادیه اروپا صادر شده، این تهاجم را موجب تضعیف ثبات و امنیت تمامی منطقه خاورمیانه و موجب درد و رنج و آوارگی بیشتر غیرنظامیان و جلوگیری از دسترسی آنان به کمک های انساندوستانه دانسته و خواستار توقف فروش سلاح کشورهای عضو به ترکیه شده است.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه 17 مهر ماه در عملیاتی به نام «چشمه صلح» به بخش های کردنشین شمال سوریه حمله کرد. «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی عملیات را علیه گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی. پ. گ) عنوان کرد.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این سو در دو عملیات سپر فرات (سوم شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا چهار فروردین 97) با همکاری عناصر مخالفت دمشق، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها