کد خبر: 351717
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۸:۴۰:۱۶
| |

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

رئیس‌قوه قضائیه طبق برنامه ششم مکلف است به مجلس گزارش عملکرد دهد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در قانون برنامه ششم توسعه آمده و رئیس قوه قضائیه هم مکلف شده که گزارش‌های این قوه را به مجلس ارائه دهند.

رئیس‌قوه قضائیه طبق برنامه ششم مکلف است به مجلس گزارش عملکرد دهد
کد خبر: 351717
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۸:۴۰:۱۶

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، درباره لزوم ارائه گزارش دادن رئیس قوه قضائیه به مجلس گفت: ما در مواد 113 به بعد قانون برنامه ششم توسعه آورده‌ایم که رئیس قوه قضائیه باید سالانه یا هر شش ماه یک بار گزارشی را به مجلس ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال رئیس قوه قضائیه باید گزارش دهد که در حوزه الکترونیکی کردن، در حوزه انتقال زندان‌ها به خارج از شهرهای بزرگ، در حوزه کاهش عناوین مجرمانه، در حوزه استوار کردن مسائل قضایی و الکترونیکی کردن که در جدول شماره 16 و 17 ماده 113 و... آمده است چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

این عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: این موارد را ما درخواست نکردیم، بلکه در قانون برنامه ششم توسعه آمده و رئیس قوه قضائیه هم مکلف شده که این کارها را انجام و گزارش‌ها را به مجلس ارائه دهند.

نوروزی گفت: خواهش ما این است که آیت‌الله رئیسی این کارهای خوب از جمله مبارزه با فساد، الکترونیکی کردن که شفافیت است، انتقال زندان‌ها و کاهش عناوین مجرمانه که همه این‌ها خواست مجلس است و در حال انجام آن هستند را به مجلس گزارش دهند.

وی افزود: ما 11 هزار عناوین مجرمانه داریم در حالی که کشوری مثل فرانسه دو هزار عنوان مجرمانه دارد. برای کاهش عناوین مجرمانه باید گروهی قوی کار کنند و ایشان باید این موارد را به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی نداده‌اند؟، گفت: این گزارش تا به حال به کمیسیون ما و مجلس نیامده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای رئیسی این گزارش را باید به کمیسیون قضایی و حقوقی ارائه دهند یا به هیئت رئیسه مجلس؟، گفت: باید گزارش را به هیئت رئیسه دهند یا اینکه خودشان باید به مجلس بیایند و وقت بگیرند و صحبت بفرمایند یا اینکه در کمیسیون توضحات خود را ارائه دهند و یا اینکه گزارشی کتبی به رئیس مجلس بدهند که رئیس مجلس گزارش را به یک نفر از کمیسیون قضایی یا نمایندگان دیگر بدهند تا در مجلس برای نمایندگان قرائت کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها