کد خبر: 351739
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

الیاس حضرتی:

دل مردم کوچه و بازار هم از به دام افتادن سردمدار «آمدنیوز» شاد شد

نماینده تهران در یادداشتی نوشت: کاری که برادران غیور سپاه کردند در واقع یک عملیات بسیار بسیار مهم است که محاسبات و مناسبات دشمن را بر هم می‌زند. اینکه آمدنیوز متلاشی و رییسش دستگیر شد، چیزی جز قله کوه یخی نیست که قابل رویت است.

دل مردم کوچه و بازار هم از به دام افتادن سردمدار «آمدنیوز» شاد شد
کد خبر: 351739
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی نماینده تهران در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: از خبری که دیروز منتشر شد، خیلی‌ها خوشحال شدند. نه فقط دل بچه حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها از به دام افتادن سردمدار «آمدنیوز» شاد شد، بلکه مردم کوچه و بازار هم از اینکه شنیدند شر مزاحمی التهاب‌آفرین و بدخواه کشور از سرشان کم شد، احساس خرسندی کردند. مردم ایران البته مهربانند و از به مخمصه افتادن دیگران شاد نمی‌شوند، اما متاسفانه قصه روح‌الله زم متفاوت از دیگران است. او به راه خطا رفت، به پند خیرخواهان اعتنا نکرد، از روزگار درس نگرفت و بر خبط و خطاهای مستمرش بلکه بر مزاحمت‌های شرم‌آورش اصرار ورزید. کاری که آمدنیوز می‌کرد، کار رسانه‌ای نبود، ربطی هم به مردم ایران نداشت. آمدنیوز نه تنها صدای مردم و جریان‌های سیاسی را بازتاب نمی‌داد، بلکه حتی نمی‌توانست منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی را نمایندگی کند.

از یک‌جایی به بعد حتی مخالفان جمهوری اسلامی سعی کردند حساب خودشان را از حساب این سایت پر از دروغ و کینه جدا کنند. در واقع کار اصلی این «رسانه‌نما» ایجاد التهاب در دل مردم، تقویت خشم و کینه آحاد جامعه نسبت به یکدیگر بود. خدا را شکر خیلی زود دست آمدنیوز برای مردم رو شد و عموم مردم فریفته دروغ‌ها و مجعولات او نشدند. این شبکه گاهی با انتشار دروغ‌های راست‌مانند سعی می‌کرد بین مردم و مسوولان شکاف ایجاد کند و اعتماد عمومی را از بین ببرد.

اغلب سرویس‌های جاسوسی بیگانه که علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی فعالند، در اولین اقدام خود از تنگناها و خلأهای رسانه‌ای داخل کشور سوءاستفاده می‌کنند و به اسم اطلاع‌رسانی و با تظاهر به بیان واقعیت سعی می‌کنند مردم را- خاصه ساده‌دلان را- بفریبند و پیوندهای آنان را با جریان رسانه‌ای داخل ببرند. شبیه آنچه در آمدنیوز اتفاق افتاد در شکل و شمایلی دیگر و با ظاهری فریبنده‌تر در چند شبکه ماهواره‌ای قابل ردیابی است. آنها البته به زمختی و صراحت آمدنیوز نیستند و اهداف خود را زیر لایه‌های پرزرق و برق اطلاع‌رسانی و ترویج دموکراسی پنهان می‌کنند. اما مخاطب هوشمند فارسی‌زبان کافی است به منشا بودجه‌های مشکوک این شبکه‌ها و خط و ربط‌های سیاسی‌شان توجه کند تا دریابد زیر کاسه «اطلاع‌رسانی» نیم‌کاسه دشمنی و عداوت نهفته است.

در اینکه ما در داخل باید ضعف‌های رسانه‌ای‌مان را برطرف کنیم و روند گردش آزاد اطلاعات را در مسیرهای صحیح‌تر و سالم‌تر قرار دهیم، تردیدی نیست. همین که بتوانیم اوضاع و احوال رسانه‌های داخلی را سامان دهیم و قوانین مرتبط با آزادی بیان را به اجرا درآوریم، تا حد زیادی راه سوءاستفاده رسانه‌های ضدانقلاب بسته می‌شود. اما فهم این نکته بسیار مهم نیز ضروری است که ما امروز با نظام سلطه در یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار قرار گرفته‌ایم. و مراکزی چون آمدنیوز و بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای در حکم توپخانه و پیاده‌نظام این جنگ رسانه‌ای عمل می‌کنند و تا ‌آنجا که زورشان برسد، توان داخلی و خارجی ما را مورد حمله قرار می‌دهند.

از این جهت نه فقط موظفیم که مردم را نسبت به نیت و عمل رسانه‌های معاند آگاه کنیم، بلکه سزاوار است با انجام عملیات ضدجاسوسی، فرصت و امکانات و ابزار دشمن را از بین ببریم. کاری که برادران غیور سپاه کردند در واقع یک عملیات بسیار بسیار مهم است که محاسبات و مناسبات دشمن را بر هم می‌زند. اینکه آمدنیوز متلاشی و رییسش دستگیر شد، چیزی جز قله کوه یخی نیست که قابل رویت است. اصل و عظمت کار در آن بخش‌های ناپیداست که پاسداران گمنام امام ‌زمان توانستند، سرویس‌های اطلاعاتی اروپا و حامیان مالی- فکری آمدنیوز را بفریبند و ایشان را در دام بیندازند. از این جهت به برادران پاسدار خسته نباشید عرض می‌کنم و از صمیم قلب توفیق و سربلندی‌شان را آرزو می‌کنم. اما در پایان بی‌مناسبت نیست که این نکته را مجددا یادآور شوم که خوب است علاوه بر چنین اقداماتی راه تکرار بر خطا ببندیم و اصلا امکان رشد و پروبال گرفتن رسانه‌نماهای معاند را بگیریم. با اصلاح ساختاری رسانه‌ها و همچنین اصلاح نگاه مقامات به این مقوله و اصلاح رسانه‌ ملی و... می‌توانیم فضایی مملو از نشاط و آزادی و همدلی بیافرینیم که در آن امکان نفوذ و رسوخ جریان مزاحمی چون آمدنیوز منتفی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها