در شورای شهر مطرح شد:

شهردار تذکر گرفت/ شهربانو امانی: واگذاری مؤسسات متعدد توسط شهرداری انجام گرفته است/ محمد سالاری: عدم توجه به تذکرات شورا باید رسیدگی شود/ مجید فراهانی: اهتمام ویژه و رسیدگی به مسائل نابینایان و معلولین ضرورت دارد/ احمد مسجد جامعی: خانه شیخ محمد تقی آملی م

عضو شورای شهر تهران به شهردار تهران به دلیل عدم رسیدگی به موضوع پرداخت 60 هزار میلیارد کمک نقدی و 10 فقره زمین به یک مؤسسه خیریه تذکر داد.

شهردار تذکر گرفت/ شهربانو امانی: واگذاری مؤسسات متعدد توسط شهرداری انجام گرفته است/ محمد سالاری: عدم توجه به تذکرات شورا باید رسیدگی شود/ مجید فراهانی: اهتمام ویژه و رسیدگی به مسائل نابینایان و معلولین ضرورت دارد/ احمد مسجد جامعی: خانه شیخ محمد تقی آملی م
کد خبر: 351747
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهربانو امانی در تذکری به شهردار تهران در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: واگذاری مؤسسات متعدد توسط شهرداری انجام گرفته و من به شخص شهردار در این زمینه مستقیم تذکر می‌دهم.

وی افزود: مدتی پیش حسابرس منتخب شورا گزارشی در مورد تفریغ بودجه ارائه داد و من منتظر ماندم که موارد تخلف بررسی و پاسخی ارائه شود ولی جوابی نشنیدم.

وی بیان داشت:‌60 هزار میلیارد تومان کمک نقدی به یک مؤسسه خیریه شده و 10 فقره زمین به مؤسسه اعطا شده است همچنین پروانه ساختمانی برای را‌ه‌اندازی یک بیمارستان تخصصی داده شده ولی همه این موارد شبهات زیادی دارد.

وی گفت: حال این سوال مطرح است که آیا سوء استفاده از نام بزرگان و اساتیدی که شهرت جهانی دارند برای انجام کاری ناصواب توجیهی دارد.

وی گفت: آیا شهردار نسبت به این موضوعات آگاهی داشته یا خیر.

در ادامه ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: خانم امانی این مسائل و تخلفات برای سال 93 است و 33 مورد تخلف مشخص شد که حوزه‌های شهری در حال بررسی آن هستند.همچنین در حال رسیدگی است که آیا مراجع قضایی باید آن را بررسی کنند و دقیقا چه کسی در مضان اتهام است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا 6 ماه فرصت داده‌ایم که این موضوع بررسی شود و کمیسیون نظارت و حقوقی به عنوان ناظر در شورا مشخص است تا جلسات مشترکی در برگزاری است بنابر این می‌توان گفت به دنبال تهیه گزارش در این زمینه هستیم.

محمد سالاری: عدم توجه به تذکرات شورا باید رسیدگی شود

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار اظهار داشت: عدم توجه به تذکرات شورا باید رسیدگی شود و پس از این مسئله نیز به تخلف مجتمع پالادیوم اشاره می‌کنم.

وی افزود: در 4 مهر سال 96 نسبت به تخلفات پالادیوم تذکر دادم و یک ماه بعد تعدادی از اعضا مجدد در این زمینه تذکر داشتند ولی رسیدگی در این زمینه انجام نگرفت.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌احداث زیرگذر، پل و مجموعه پالادیوم به طور عیان سبب شده که حقوق عمومی شهروندان مورد تعدی قرار گیرد و معاونت قضایی دادستان کل کشور نیز چندین به شورا و شهرداری در این زمینه نامه نوشته است.

وی با اشاره به اینکه عدم روند رسیدگی به این تذکرات جایگاه نهادهای نظارتی را زیر سوال می‌برد و راهی جز طرح سوال از شهردار نداریم، گفت: پالادیوم پروژه بزرگ‌مقیاس ساختمانی است که در ابتدای دوره فعالیت شورا تذکرات زیادی در مورد بارگذاری متخلفانه با همیاری شهرداری از این مجتمع اعلام شد.

وی تأکید کرد: تخلفی که در این پروژه انجام گرفته عیان است ولی توجهی علیرغم تذکرات شورا جهت رسیدگی به آن انجام نگرفته است.

مجید فراهانی: اهتمام ویژه و رسیدگی به مسائل نابینایان و معلولین ضرورت دارد

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکری به شهردار ارائه کرد،‌ گفت: متأسفانه وضعیت دسترسی نابینایان و معلولین به امکانات شهری سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته و امروز به جای آنکه شاهد فعالیت معلولان در سطح شهر باشیم آنها را گرفتار در مشکلات اولیه مانند حمل و نقل و تردد می‌بینیم.

فراهانی ادامه داد: اجرای کامل مصوبه شورای شهر درباره نابینایان به ویژه مصوبه الزام شهرداری به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و الزام شهرداری به اینجا باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری ضرورت دارد و باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سیستم اعلام گویای زمان و مسیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو نیز تأکید شده که لازم است همه خطوط مجهز به این مسئله شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اهتمام ویژه و رسیدگی به مسائل نابینایان و معلولین ضرورت دارد و درا ین راستای الگوی دستگاه‌های عمومی باید باشیم و امیدوارم به اجرای به موقع مصوبات شورا شهردار اقدامات مؤثری برای معلولان در شهر انجام دهد.

وی تصریح کرد: امکان فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و تسهیل در رفت و آمد معلولان و نابینایان در شهر تهران باید محقق شود و دستگاه‌های اجرایی این موضوع مورد توجه قرار دهند.

احمد مسجد جامعی: خانه شیخ محمد تقی آملی مورد غفلت قرار گرفته است

همچنین احمد مسجدجامعی در تذکری بیان داشت: خانه شیخ محمد تقی آملی از جمله موضوعاتی است که مورد غفلت قرار گرفته و این خانه در ضلع غربی پارکشهر قرار دارد. وسعت خانه حدود 100 متر است ولی جهت حفظ آن به درستی اقدام نشده است.

مسجد جامعی با بیان اینکه من اخیراً بازدیدی از این خانه داشته‌ام، گفت: متأسفانه اکنون برای ساخت‌وساز در این خانه مجوز صادر شده است و ما از شهرداری توقع داریم که به سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه کند و اقدامات لازم نسبت به تملک خانه شیخ محمدتقی آملی صورت گیرد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها