صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

50 درصد ماشین‌آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌ها ساخت داخل است

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به 50 درصد می‌رسد.

50 درصد ماشین‌آلات پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌ها ساخت داخل است
کد خبر: 351761
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۷:۵۴

اعتمادآنلاین| مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری‌های کلان دولت است، گفت: این اولویت‌ها شامل 7 محور است که مهمترین محورهای آن توسعه تولید و تعمیق ساختارهاست.

وی با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به 50 درصد می‌رسد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حفظ وضع موجود در سال 98 بودجه‌ای معادل 360 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص نحوه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: این صنعت، صنعتی جوان در کشور ما به شمار می‌آید و در وزارتخانه درپی روش‌هایی هستیم که چه طور می‌توان از واحدهای تولیدی حمایت کرد تا پا بگیرند.

وی افزود: همچنین اینکه چه طور زنجیره‌های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که تولید می‌شود قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند.

خالقی درباره مشکلاتی که پیش روی صنایع وجود دارد، گفت: اصل بر این است که جلوی تعطیلی واحدها گرفته شود و حفظ آن واحد در اولویت ماست، مهم این است که اشتغال و تولید حفظ شود.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها