با اکران سه فیلم میهن‌پرستانه؛

باکس آفیس چین با فیلم‌های وطنی رشد کرد/ 870 میلیون دلار در 2 هفته

چین توانسته با اکران سه فیلم میهن‌پرستانه باکس آفیس داخلی خود را از افت سالانه به رشدی 3.9 درصدی برساند.

باکس آفیس چین با فیلم‌های وطنی رشد کرد/ 870 میلیون دلار در 2 هفته
کد خبر: 351780
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| باکس آفیس فیلم چین هم مانند ایالات متحده بیشتر سال را به مشکل خورده بود و به نظر می‌رسید قرار است برای نخستین بار در چند دهه اخیر افت کند اما چند بلاکباستر چینی که روز اول اکتبر مصادف با هفتادمین سالگرد شکل‌گیری جمهوری خلق چین اکران شدند دوباره بازار را به مسیر رشد هدایت کردند.

تا روز سی‌ام سپتامبر باکس‌ آفیس چین با فروش کل 6.65 میلیارد دلار با کاهشی 3 درصدی نسبت به 6.86 میلیارد دلار سال 2018 مواجه بود. اما تا آخر یکشنبه چهاردهم اکتبر، بازار 3.9 درصد نسبت به سال قبل بالاتر بود و فروش خود را به 7.52 میلیارد دلار رساند.

دلیل اصلی این اتفاق اکران موفق سه فیلم بلاکباستر چینی میهن‌پرستانه بود که همگی‌شان برای یادبود سالگرد تهیه شده بودند. روی هم رفته این سه فیلم 850 میلیون دلار فروختند.

در رتبه اول فیلم درام «مردم من، کشور من» بود که از هفت قسمت مختلف کوتاه تشکیل شده که لحظه‌های افتخارآمیز چین از سال 1949 تا به حال را نمایش می‌دهند. این فیلم که توسط شرکت دولتی توزیع فیلم هواکسیا تهیه شده، به کارگردانی مجموعه‌ای از فعال‌ترین فیلمسازان چین از جمله چن کایگه و گوان هو ساخته شده و تا آخر یکشنبه 361.5 میلیون دلار فروخته بود.

فیلم «کاپیتان» که مثل نسخه چینی «سالی» تام هنکس می‌ماند بیشتر هفته قبل را در صدر باکس‌ آفیس چین بوده است. این فیلم با کارگردانی اندرو لائو و نقش‌آفرینی ژانک هانیو بازخلقی از سانحه سال 2018 پرواز 8633 ایرلاین سیشوان است که در آن شیشه جلو یک جت پرواز عمومی چینی وسط پرواز شکست و خلبان را مجبور کرد یک فرود اورژانسی قهرمانانه داشته باشد. این فیلم تا امروز 343 میلیون دلار فروخته است.

در رتبه سوم هم فیلم «کوهنوردان» قرار دارد که قهرمان اکشن چینی وو جینگ در آن نقش‌آفرینی می‌کند و داستان واقعی صعود نخستین فرد چینی به اورست را به تصویر می‌کشد. این فیلم تا اینجا 138 میلیون دلار فروخته که نسبت به یک فیلم وو ناامیدکننده اما هنوز رقمی قابل قبول است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها