لاهوتی مطرح کرد؛

افزایش درآمد مالیاتی در صورت تصویب دقیق لایحه مالیات بر ارزش افزوده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با رفع خلاهای جزیی برخی از مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده، قدمی مثبت در رفع مشکلات مالیاتی کشور بر خواهیم داشت و با توجه به اینکه کشور از طریق مالیات اداره می شود، حدود 30 تا 35 هزار میلیارد تومان به رقم مالیاتی کشور افزوده می شود.

افزایش درآمد مالیاتی در صورت تصویب دقیق لایحه مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 351783
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۹:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد بائوج لاهوتی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده و نکات مثبت آن گفت: مالیات بر ارزش افزوده در چندین کشور توسعه یافته دنیا در حال اجراست و در کشور ما نیز این طرح را به صورت آزمایشی تمرین کرده ایم پس بررسی این لایحه بسیار به جا و اجتناب ناپذیر است.

اخذ مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از جمله مالیات هایی است که باید از مصرف‌کننده نهایی اخذ شود افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده ایراداتی دارد به طور مثال در بحث خودروسازی سازندگان قطعات خودرو هر یک به صورت جداگانه مالیات پرداخت می کنند و در نهایت وقتی این مجموعه به اسم خودرو تولید می شود مجددا مشمول 9درصد مالیات می شود.


لاهوتی گفت: اخذ مالیات‌ زیاد و مداوم سبب افزایش قیمت نهایی محصول می شود که با این کار به جای اینکه فشار از روی مردم برداریم بالعکس سبب افزایش فشار اقتصادی در شرایط بد اقتصادی فعلی می شویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: با رفع خلا و ایرادات جزیی برخی از مواد این لایحه می توان گفت قدمی مثبت در رفع مشکلات مالیاتی کشور بر خواهیم داشت. با توجه به اینکه کشور از طریق مالیات اداره می شود، حدود 30 تا 35 هزار میلیارد تومان به رقم مالیاتی کشور افزوده می شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها