کد خبر: 351797
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

کاظم غریب‌آبادی:

مرکز منطقه‌ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران ایجاد می‌شود

سفیر و نماینده دائم ایران در وین اعلام کرد مرکز منطقه‌ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران و با همکاری دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل ایجاد می‌شود.

مرکز منطقه‌ای درمان مواد مخدر به زودی در ایران ایجاد می‌شود
کد خبر: 351797
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در وین گفت: ایجاد این مرکز، در یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل که در جریان سفر دکتر مومنی، دبیرکل این ستاد به وین منعقد شد، مورد موافقت قرار گرفته است.

او اعلام کرد: هدف از این یادداشت تفاهم، فراهم آوردن چارچوبی برای تسهیل همکاری‌های طرفین در جهت پیشبرد اهداف مشترک برای ترویج درمان انسانی و مبتنی بر شواهد ناهنجاری‌های حاصل از مصرف مواد مخدر، از طریق تعاملات و گفتگوهای منظم میان جمهوری اسلامی و دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل و همچنین ایجاد سازوکارهای حقوقی جداگانه است.

غریب آبادی افزود: طرفین، ذیل این یادداشت تفاهم نامه توافق کردند تا مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران به عنوان «مرکز منطقه‌ای پژوهش و ظرفیت‌سازی» برای ترویج درمان مبتنی بر شواهد ناهنجاری‌های حاصل از مصرف مواد مخدر و ارتقاء بهداشت و ایمنی، تعیین شود. همچنین، این مرکز به ارائه آموزش و ترویج پژوهش در منطقه، در همکاری نزدیک با دیگر موسسات درمان و پژوهش اعتیاد و مواد مخدر در کشور، خواهد پرداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها