کد خبر: 351818
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۹
| |

فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

جنبه خنثی حضور اروپایی ها در برجام هر روز بیشتر می شود/ ربط دادن موضوع آرامکو به برجام، تلاش آمریکا برای تضعیف موقعیت دیپلماتیک ایران است/ سعی اروپایی ها در برجام نقش‌آفرینی جانسون در درون قلمرو آمریکا است / ایران باید نسبت به فتنه آمیزشدن  تحولات منطقه ه

حشمت الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها سعی شان بر این بود که روز به روز طرح های شان برای راضی کردن ایران را قبل از مطرح کردن با ایرانی ها، با خزانه داری آمریکا تطبیق دهند.

جنبه خنثی حضور اروپایی ها در برجام هر روز بیشتر می شود/ ربط دادن موضوع آرامکو به برجام، تلاش آمریکا برای تضعیف موقعیت دیپلماتیک ایران است/ سعی اروپایی ها در برجام نقش‌آفرینی جانسون در درون قلمرو آمریکا است / ایران باید نسبت به فتنه آمیزشدن  تحولات منطقه ه
کد خبر: 351818
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۹

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت‌پیشه، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازخورد و فضای ایجاد شده درباره ایران و سخنرانی رئیس جمهوری در رسانه های دنیا، گفت: واقعیتی وجود دارد این است که جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به فتنه آمیزشدن تحولات منطقه هوشیار باشد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید نسبت به فتنه‌های که ممکن است شکل بگیرد حساس بود، افزود: اتفاقی که در سازمان ملل متحد شکل گرفت؛ این بود که آمریکایی‌ها و دشمنان ما سعی کردند و موضوع آرامکو را به موضوع برجام ربط دهند و از یک فضای نظامی برای تضعیف موقعیت دیپلماتیک ایران در برجام استفاده کنند و مانع از این بشوند که حرف های حقانی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران شنیده شود و در عین حال فضای اتهامی علیه ایران شکل بگیرد.

نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس تصریح کرد:در موضوع آرامکو هیچکسی نمی‌تواند توان نظامی یمنی ها در ایجاد توازن در جنگ و در میدان جنگ را نادیده بگیرد، این یک واقعیت است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه عربستان باید درباره سلاح های بی اثر از آمریکا سوال بپرسد، یادآور شد: باید حتماً به عنوان سوال نسبت به آمریکایی ها مطرح کرد، که چرا سامانه پدافندی آمریکا که در طول چند قرن برای آن هزینه شده است و همیشه آمریکایی‌ها آخرین سامانه خودشان را در اختیار عربستان قرار می‌دهند؛ چرا این سامانه عمل نکرده است، سامانه‌ای که در گنبد آهنین در سرزمین‌های اشغالی موشک های کوچک نیم متری و یک متری را در واقع نشانه می‌گیرد، در اینجا کاملا عمل نمی‌کند! اینها سوالاتی است که وجود دارد و خود عربستانی‌ها باید از آمریکا بپرسند.

وی ادامه داد: در سازمان ملل این موضوع انحرافی و فتنه شکل گرفت؛ یعنی ربط دادن موضوع آرامکو به موضوع برجام ، در آینده هم باید این حساسیت ها مهم باشد.آن چیزی که در سازمان ملل دیدیم ویران شدن دیپلماسی بود؛ یعنی عملاً بسیاری از پل های دیپلماسی شکسته شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در یک مقطعی آمریکا و کشورهای اروپایی سعی خواهند کرد که سیاست‌های استغنا را در پیش بگیرند ،تاکید کرد: غربی ها می خواهند ایران را به گونه دیپلماتیک تحت فشار قرار دهند و این دوران، دوران گذار است؛ باید مانع از این بشویم که در این دوران گذار ،یکسری تحولات ناامن ساز منطقه به رفتارهای جمهوری اسلامی ربط پیدا کند.

وی با بیان اینکه در موضوع برجام نباید منتظر اروپایی ها باشیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که برجام سه ضلع اصلی دارد؛ جمهموری اسلامی، چین و روسیه و خود آمریکا ؛اروپایی ها یک بازیگر خنثی در برجام بودند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه هر روز جنبه خنثی حضور اروپایی ها در برجام بیشتر مشخص می شود، مطرح کرد: اروپایی ها سعی شان بر این بود که روز به روز طرح های خودشان را برای راضی کردن ایران قبل از طرح با ایرانی ها با خزانه داری آمریکا تطبیق دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه اروپایی ها عملاً سعی کردند با نقش‌آفرینی جانسون ،در درون قلمرو آمریکا بازی کنند، تصریح کرد: اروپایی‌ها اجازه چنین کاری را ندارند، چراکه به وظایف برجامی خودشان عمل نکردند؛ لذا باید این دوران گذاری که بعد از ضربه اساسی به برجام و دیپلماسی در نیویورک شکل گرفت، بگذرد، بازهم اروپایی‌ها به سراغ ایران خواهند آمد.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها