هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس:

رویه مصرف دارو در کشور باید اصلاح شود/ سهمیه‌بندی داروی انسولین بدون اطلاع‌رسانی به ذی نفعان قابل قبول نیست

همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: از اقدامات سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت برای جلوگیری از مصرف بی رویه دارو به شرطی که با مشارکت ذی نفعان، آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم پیش از انجام هر گونه اقدامی باشد استقبال می‌کنیم.

رویه مصرف دارو در کشور باید اصلاح شود/ سهمیه‌بندی داروی انسولین بدون اطلاع‌رسانی به ذی نفعان قابل قبول نیست
کد خبر: 351874
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۱:۳۱:۲۹

اعتمادآنلاین| همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در مورد سهمیه‌بندی داروی انسولین، گفت: اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم بر هیچ کس پوشیده نیست و یکی از وظایف سازمان غذا و دارو آموزش همگانی است به گونه‌ای که مردم دقیق، درست و به موقع میزان توصیه شده دارو را مصرف کنند.


رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه بر اساس شرایط موجود از مصرف بی‌رویه دارویی جلوگیری شود در دراز مدت به نفع اقتصاد بیماران و خانواده‌ها است اما اینکه طرحی بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی مناسب عملیاتی و بار روانی منفی در جامعه و میان بیماران ایجاد شود به هیچ وجه قابل قبول و منطقی نیست.

وی ادامه داد: بهتر بود سازمان غذا و دارو در وهله اول اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مناسب را به صورت گسترده انجام می‌داد و سپس با در جریان قرار دادن ذی‌نفعان یعنی نمایندگان مصرف‌کنندگان و اتحادیه تولیدکنندگان اظهارنظر آنها را هم در جلسات تصمیم‌گیری اخذ می‌کرد؛ در تمامی کشورهای توسعه‌یافته ذی‌نفعان در تصمیم‌گیری‌های این چنینی مشارکت می‌کنند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویه مصرف دارو در کشور باید اصلاح شود، تصریح کرد: مصرف بی رویه دارو برای اقتصاد کشور آسیب‌زا است؛ در حالی که دور ریز دارو در هیچ کشوری معنا نداشته و قابل قبول نیست اما متاسفانه در هر خانه ای از ایران یک سبد دارویی اضافه وجود دارد و این جای بسی تاسف بوده زیرا برای این داروها ارز هزینه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: از اقدامات سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت برای جلوگیری از مصرف بی دارو استقبال می‌کنیم اما به شرطی که با مشارکت ذی نفعان، آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم پیش از انجام هر گونه اقدامی باشد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها