کد خبر: 351877
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۱:۳۵:۱۶
| |

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد:

حوزه فرهنگ در تهران قربانی مدیریت شهری شده است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از کاهش بودجه پیشنهادی فرهنگی و اجتماعی در سال 99 گفت: حوزه فرهنگی ذبح شده است.

حوزه فرهنگ در تهران قربانی مدیریت شهری شده است
کد خبر: 351877
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۱:۳۵:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ حجت نظری صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: بنا بود امروز پیوست‌های برنامه سوم شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و قرار بود براساس تصمیم کمیسیون تلفیق برای سال‌های آینده تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه براساس این تصمیم بودجه فرهنگی و هنری شهرداری در سال آینده از 1172 میلیارد تومان به 946 میلیارد تومان تقلیل یافت، گفت: ما به این موضوع اعتراض داشتیم اما متاسفانه با وجود همه ادعاها و رویکردها در کمیسیون بودجه ضد فرهنگی‌ترین تصمیم به وقوع پیوست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که آنها معتقدند که بخش فرهنگی و اجتماعی خودش می‌تواند کارها را پیش ببرد گفت: البته که از حضور مردمی استقبال می‌کنیم اما نمی‌شود از حوزه مدیریت شهری بودجه‌ای هم برای بخش فرهنگ در نظر گرفته نشود و در نتیجه پیشنهادی مطرح کردیم تا به صورت دو فوریت بیان شود که براساس آن جدول پیشنهادی منابع و مصارف اصلاح شود که امروز قرار بود ارائه شود اما متاسفانه این مسئله توسط رئیس جلسه اعلام وصول نشد.

نظری با بیان این که نباید به حوزه فرهنگی به چشم یک حوزه نامربوط نگاه کرد گفت: مدیریت شهری حوزه فرهنگی را ذبح کرده و عنایتی به آن نمی‌کند و این در حالی است که در وعده‌های انتخاباتی بر مسئله فرهنگی و اجتماعی تاکید داشتند.

وی در مورد بحث‌های انتخاب رئیس جدید برای سازمان فرهنگی و هنری با بیان این که بحث ما درباره رئیس جدید ورود به مصداق‌ها نبود گفت: شهردار تهران آن طور که در ایام انتخاباتی وعده داده بود می‌بایست معاونت‌ها را با نظر کمیسیون تخصصی بررسی کند اما به این مهم عمل نکرد و از نظر کمیسیون مربوطه استفاده نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که رئیس سازمان فرهنگی و هنری همتراز با معاون شهردار است و انتظار می‌رفت از نظر شورا در این انتصاب استفاده شود گفت: اما مسیر متفاوتی طی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها