مایک پمپئو:

ترکیه برای پرهیز از تحریم‌های بیشتر با آمریکا گفتگو کند

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه هشدار داد در صورت ادامه تهاجم نظامی به شمال سوریه با تحریم‌های بیشتری روبرو خواهد شد.

ترکیه برای پرهیز از تحریم‌های بیشتر با آمریکا گفتگو کند
کد خبر: 351900
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جمعه، ایالات متحده قصد خود را برای اقدام در پاسخ به تهاجم نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه نشان داد.

او افزود: رئیس جمهوری ترامپ اکنون یک دستور اجرایی را امضا کرد که ترکیه را برای رها کردن تهاجم نظامی خود در شمال سوریه و تصویب یک آتش بس فوری تحت فشار قرار می دهد.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: این دستور اجرایی به وزارت خزانه داری و خارجه اختیار می دهد که تحریم هایی را علیه افراد، نهادها یا مرتبطان دولت ترکیه که در اقداماتی که غیرنظامیان را به خطر می اندازد یا صلح، امنیت و ثبات در شمال سوریه را بیشتر رو به زوال قرار می دهد، اعمال کند.

پمپئو اضافه کرد: سه مقام ارشد ترکیه، وزیر انرژی و وزیر دفاع ترکیه به موجب این دستورالعمل تحت تحریم قرار می گیرند.

او تاکید کرد: همانگونه که رئیس جمهوری تصریح کرده است، اقدامات ترکیه در شمال سوریه به شدت کارزار مبارزه با داعش را تضعیف می‌کند، غیرنظامیان را به خطر می اندازد و امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند.

وزیر خارجه ترامپ اظهار کرد: اگر عملیات ترکیه ادامه یابد، بحران انسانی را با پیامدهای احتمالی فاجعه‌بار، شدت و هولناک می سازد. برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های بیشتر تحت این فرمان اجرایی جدید، ترکیه باید به سرعت تهاجم یکجانبه خود را در شمال سوریه متوقف کند و به گفت‌وگو با آمریکا درباره امنیت شمال سوریه روی آورد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها