کد خبر: 351954
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۰۱:۱۸
| |

حسینی در تشریح اهم موارد شورای بین‌المجالس جهانی؛

هنوز تفکر بوش پدر بر سیاست خارجی آمریکا جاری است/ خلع سلاح هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی

فاطمه حسینی، رئیس هیات پارلمانی ایران در خصوص اظهارات نماینده سابق سازمان ملل و دیپلمات ارشد و وزیر امور خارجه اسبق الجزایری گفت: اخضر ابراهیمی ضمن متمرکز شدن بر خلع تسلیحات هسته‌ای و با حمله به آمریکا و اسرائیل گفت هنوز تفکر بوش پدر بر سیاست خارجی آمریکا جاری است.

هنوز تفکر بوش پدر بر سیاست خارجی آمریکا جاری است/ خلع سلاح هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 351954
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۰۱:۱۸

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی‪ (IPU) با حضور هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای دنیا در صربستان برگزار شد.

اخضر ابراهیمی، دیپلمات ارشد الجزایری و نماینده سابق سازمان ملل به عنوان سخنران افتخاری در این نشست نکات مهمی در خصوص خلع سلاح هسته‌ای مطرح کرد.

سیده فاطمه حسینی، رئیس هیات پارلمانی کشورمان در خصوص اظهارات نماینده سابق سازمان ملل و دیپلمات ارشد و وزیر امور خارجه اسبق الجزایری که به عنوان میهمان، عضو گروه بزرگان (Elders) حضور داشت، گفت: اخضر ابراهیمی ابتدا ضمن متمرکز شدن بر خلع تسلیحات هسته‌ای و با حمله به آمریکا و اسرائیل گفت هنوز تفکر بوش پدر بر سیاست خارجی آمریکا جاری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، گفت: وی با اشاره به اینکه بعد از دوران جنگ سرد، چندجانبه گرایی مورد تهدید است، ادامه داد، اینک در عصر حاضر دو موضوع تغییر اقلیم و تسلیحات هسته‌ای بعنوان مهمترین تهدیدات در سطح جهان قرار دارند لذا باید کشورهای ناقض معاهدات تغییرات اقلیمی مجازات شوند.

وی افزود: اخضر ابراهیمی تاکید کرد باید دولت‌ها و ملت‌ها توجه بیشتری بر جاه طلبی از سوی برخی کشورها داشته باشند و باید میان قدرتها گفتگوی سازنده جریان داشته باشد. همچنین باید بسمت خلع تسلیحات هسته‌ای به ویژه آمریکا پیش برویم.

رئیس هیأت پارلمانی کشورمان تصریح کرد: این سیاستمدار الجزایری، گفت آمریکا با سیاست‌های یکجانبه خود با همراهی متحدانش، توجهی به توافق هسته ای با ایران(برجام) نکرد.

وی تصریح کرد: ابراهیمی ضمن طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا پاکستان، اسرائیل و هند که دارای تسلیحات هسته‌ای هستند را می‌شود نادیده گرفت؟ خیر؛ این تسلیحات برای این کشورها نمی‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دیپلمات سابق سازمان ملل اعتقاد دارد اقدامات ما باید در راستای خیر عمومی باشد. یک جانبه‌گرایی آمریکا بخصوص در حوزه هسته‌ای باید مورد توجه قرار گیرد. تلاش‌ها باید بر خلع تسلیحات هسته‌ای معطوف شود. همچنین تاکید کرد اسرائیل تنها رژیم دارای تسلیحات هسته‌ای در منطقه است.

حسینی در ادامه همچنین با اشاره به صحبت‌های گابریلا کوئواس بارون در گزارش سالیانه‌اش به مجمع، رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، خاطرنشان کرد: وی در گزارشی نسبت به سفر یک سال اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که در این راستا ضمن قدردانی از ایران در راستای ایجاد زمینه و دیدار با رئیس جمهوری، رئیس قوه مقننه و وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد در این دیدارهای سازنده نسبت به تقویت چند جانبه گرایی و محکومیت یکجانبه‌گرایی تاکید شده است و این دیدارها را پرثمر عنوان کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها