یک صندوق با درآمد ثابت جدید در فرابورس پذیره نویسی شد

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت معیار با نماد "دمعیار" از روز گذشته شروع شد و علیرغم اینکه تا 30 مهر مهلت پذیره نویسی داشت روز گذشته تمام واحدهای این صندوق به فروش رفت.

یک صندوق با درآمد ثابت جدید در فرابورس پذیره نویسی شد
کد خبر: 351960
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۴:۲۰:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ یک صندوق با درآمد ثابت جدید در فرابورس پذیره نویسی شد، این صندوق شانزدهمین صندوق اوراق بهادار قابل معامله در فرابورس است.

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت معیار با نماد "دمعیار" از روز گذشته شروع شد و علیرغم اینکه تا 30 مهر مهلت پذیره نویسی داشت روز گذشته تمام واحدهای این صندوق به فروش رفت.

طبق اطلاعیه پذیره نویسی موضوع فعالیت این صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده ها و گواهی های سپرده بانکی، سهام و حق تقدم پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران و گواهی سپرده کالایی است. حداقل و حداکثر سرمایه این صندوق 10 و 100 میلیارد تومان است. این صندوق شانزدهمین صندوق اوراق بهادارقابل معامله در فرابورس است.

به مناسبت این پذیره نویسی امروز در فرابورس ایران نشستی برگزار شد. وداد حسینی -مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری معیار -در این مراسم گفت : دارایی تحت مدیریت ما 250 میلیارد تومان است. در گذشته نیز دو صندوق دیگر را نیز پذیره نویسی کردیم. همچنین در برنامه داریم که اولین صندوق پروژه اکتشاف معدن و صندوق سینما و دارو را هم پذیره نویسی کنیم.

در ادامه شهاب الدین ادیب مهر مدیر سرمایه گذاری صندوق معیار گفت: هدف اصلی این صندوق جمع آوری منابع و سرمایه گذاری آن در اوراق بانکی اوراق با درآمد ثابت و مجموع دارایی هایی است که جریان نقدی با ثبات و پایداری را ایجاد کند. در کنار این برای اینکه جذابیت داشته باشد باید نرخ بازدهی ما مقداری از شبکه بانکی بالا تر باشد.

او افزود: قرار بود از 22 تا 30 مهر پذیره نویسی صندوق ادامه داشتته باشد که در روز اول کل واحد های سرمایه گذاری کامل پذیره نویسی شد البته برنامه هایی برای افزایش سقف صندوق داریم. اگر از سازمان بورس مجوز بگیریم معاملات ثانویه صندوق را شروع خواهیم کرد و سعی داریم نقد شوندگی منابع صندوق را حفظ کنیم.

سعید جعفری از مدیران این صندوق در ادامه این مراسم اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در سال های گذشته ارائه تحلیل و خدمات بازارگردانی در بازار سهام بود. در عین حال بازار اوراق با درآمد ثابت در کشور در حال توسعه است. در دنیا بازار بدهی بیش از 60 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد. البته سهم بازار بدهی در ایران رو به رشد است.

او ادامه داد: در دو سال اخیر سالانه 200 هزار میلیارد تومان پتانسیل جذب نقدینگی از سمت صندوق های با در آمد ثابت وجود داشته است اما نقدینگی در سال 1397، 420 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. در شرایط فعلی بازار جذابی برای توسعه این بازار وجود دارد. ما این پتانسیل را داریم که در بازار سهام هم نقش فعالی داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها