مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت:

افزایش تسهیلات صندوق‌های خرد محلی به 30 میلیون تومان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تسهیلات پرداختی به صندوق‌های خرد محلی با 30 نفر اعضا از 15 میلیون تومان به 20 تا 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش تسهیلات صندوق‌های خرد محلی به 30 میلیون تومان
کد خبر: 351988
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۰۲:۰۶

اعتمادآنلاین| اصغر نورالله‌زاده امروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی با بیان اینکه این صندوق‌ها بیش از 10 سال متوقف مانده بودند، گفت: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و دفتر امور زنان این وزارتخانه توانستیم پس از یک توقف طولانی به توسعه دوباره صندوق‌های محلی و دستیابی آنها به منابع مالی بپردازیم.

وی ادامه داد: در این راه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد به ما کمک بسیاری کردند.

نورالله‌زاده با بیان اینکه کمک سازمانهای مردم نهاد برای راه‌اندازی این صندوق‌ها بسیار ثمربخش بود، افزود: در چهار سال گذشته 1800 صندوق تاسیس شد که 600 صندوق آن تنها در سال 95 به ثمر نشست.

وی افزود: در این صندوق‌ها به ظرفیت‌های محلی توجه ویژه‌ای شده و در تشکیل آنها از مشارکت روستاییان استفاده و هیات مدیره نیز از خود روستاییان انتخاب می‌شوند.

نورالله‌زاده با تاکید بر لزوم پذیرش این صندوق‌ها و طرح‌های آنها توسط بانکها اظهار کرد: متاسفانه این مهم تا به امروز اتفاق نیفتاده و ما سعی کردیم این باور را ایجاد کنیم که کسب و کارهای کوچک نیز امکان رشد را دارند و می‌توانند بارور شده و نقش مهمی در اقتصاد ایفا کنند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با آموزش اعضای صندوق‌ها در زمینه بازاررسانی و بازاریابی با کمک دستگاه‌ها زمینه توسعه آنها را فراهم سازیم.

نورالله‌زاده با بیان اینکه صندوق‌های خرد محلی با رقم‌های کوچک مالی توان انجام کارهای بزرگ را دارند، افزود: این صندو‌ق‌ها می‌توانند کارهای بزرگ را با همین اعداد کوچک انجام دهند و تحولات مهمی را در اقتصاد روستایی ایجاد کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به چگونگی آغاز به کار این صندوق‌ها گفت: ما در ابتدا تنها 15 میلیون تومان به اعضای این صندوق‌ها که معمولا 30 نفر بودند پرداخت می‌کردیم اما اکنون این رقم به 20 تا 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

نورالله‌زاده در پایان سخنان خود افزود: با کمک وزارت جهاد کشاورزی 30 هزار تسهیلگر در کشور فعال هستند تا آموزش لازم را به اعضای این صندوق‌ها بدهند و ما امیدواریم با استفاده از علم نوین روز آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی به همه اعضا برسانیم.

امروز در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی که با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، نورالله‌زاده رئیس هیات مدیره کارآفرینی امید، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئولان جهاد کشاورزی برگزار شد، تفاهم‌نامه ایجاد 1000 صندوق اعتباری خرد محلی در 1000 روستا بین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها