کد خبر: 351990
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۰۴:۲۱
| |

هفتمین روز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه؛

استقرار ارتش سوریه در «عین العرب»/ آتش زدن منازل غیرنظامیان توسط نظامیان ترکیه‌ای

تجاوز ترکیه به شمال سوریه در حالی وارد هفتمین روز خود شده است که گفته می‌شود به زودی نیروهای ارتش سوریه در شهر «عین العرب» مستقر خواهند شد.

استقرار ارتش سوریه در «عین العرب»/ آتش زدن منازل غیرنظامیان توسط نظامیان ترکیه‌ای
کد خبر: 351990
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۰۴:۲۱

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفدهم مهر ماه جاری در فرمانی، آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (عمدتا کرد) را اعلام کرد.

در حالی هفت روز از این عملیات می‌گذرد که منابع خبری تداوم تجاوزات ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت این کشور به مناطق شمالی سوریه خبر می‌دهند.

استقرار قریب‌الوقوع ارتش سوریه در عین العرب

شبکه خبری «المنار» گزارش داد که ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی در شمال شرق استان حلب است.

المنار اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی شهر «عین العرب» حضور دارند و به زودی در این شهر مستقر خواهند شد. این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه صبح امروز در شهر «منبج» استقرار یافتند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- هم اعلام کرد که نیروهای ترکیه‌ای از صبح امروز مجددا حملات توپخانه‌ای گسترده خود را به شهر «رأس العین» واقع در استان حسکه (شمال شرق سوریه) آغاز کردند و تروریست‌های وابسته به این کشور نیز عملیات خود را همزمان با این حملات، در این شهر آغاز کردند.

اخباری از تسلط مجدد کُردها بر «رأس العین»

به گزارش دیده‌بان، درگیری‌ها بین نیروهای ترکیه‌ای و نیروهای دموکراتیک از سمت گذرگاه رأس العین و شهرک صنعتی آن شدید است. این درگیریها در اطراف شهر رأس العین و به ویژه غرب آن ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، شبه‌نظامیان کُرد در جریان پاتک به نیروهای ترکیه‌ای توانستند بار دیگر به طور کامل رأس العین را تصرف کنند. بنابراین، حضور نیروهای ترکیه‌ای فقط در گذرگاه رأس العین محدود است.

دیده‌بان همچنین اعلام کرد که شبه‌نظامیان کُرد قصد دارند بار دیگر شهرک «تل حلف» در اطراف رأس العین را از نیروهای ترکیه‌ای پس بگیرند.

آتش زدن منازل غیرنظامیان توسط نظامیان ترکیه‌ای

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه پس از ورود به شهر «عین عیسی» در استان رقه (شمال سوریه) در نزدیکی تروریست‌های وابسته به ترکیه قرار دارند.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد نیروهای ترکیه‌ای یک خودرو متعلق به غیرنظامیان سوری را در شمال عین عیسی هدف قرار دادند.

این افراد با خودروی خود در حال حرکت به شمال عین عیسی بودند که در روستای «ابوصره» هدف حملات نظامیان ترکیه‌ای قرار گرفتند. در پی این حملات، دو نفر از سرنشینان خودرو کشته شدند.

خبرنگار سانا که در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه حضور دارد، خبر داد که نیروهای ترکیه‌ای در شمال این استان، به آتش زدن منازل افراد غیر نظامی روی آورده‌اند.

وی تأکید کرد که نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور در منطقه «تل تمر» و منطقه رأس العین در شمال حسکه، چندین منزل را به آتش کشیدند.

جابجایی 250 همسر عناصر داعش توسط آمریکا

این خبرنگار همچنین تصریح کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی در حال جابجایی همسران عناصر گروه تروریستی داعش هستند.

او اعلام کرد که این نظامیان، 250 نفر از همسران عناصر داعش را از اردوگاه «الهول» به پایگاه غیر قانونی «الشدادی» انتقال دادند.

اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است. اخیرا منابع خبری اعلام کردند که روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.

تظاهرات حمایتی ساکنان رقه از ارتش سوریه

از شهر رقه نیز خبر می‌رسد که ساکنان آن در حال برگزاری گردهمایی و تظاهرات در حمایت از ارتش سوریه هستند.

ساکنان رقه ضمن محکوم کردن تجاوزات ترکیه به سوریه، تأکید کردند که همه باید در پشت ارتش سوریه قرار بگیرند تا بتوانند از مناطق خود در برابر تجاوزات ترکیه دفاع کنند و نیروهای متجاوز را بیرون برانند.

منابع محلی به سانا گفتند که اکثر مناطق رقه، از ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در استان‌های رقه و حسکه ابراز شادمانی و تأکید کردند که رؤیاهای اردوغان در برابر اراده ارتش سوریه، نقش بر آب خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها