کد خبر: 352031
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم، شبیه مجلس هشتم خواهد بود/ مجلس آینده یک مجلس عمل‌گرا خواهد بود/ مردم به سمت انتخاب افراد فنی و کارآمد می‌روند/ در حال حاضر مردم به جریان اصولگرا گرایش دارند

فرهاد تجری، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: پیش‌بینی می‌کنم مجلس یازدهم بیشتر شبیه مجلس هشتم خواهد بود. در مجلس هشتم هرچند جریان اصولگرایی غالب بود، اما رویکرد و نحوه رفتار و اقدامات و نگاه به موضوعات فنی‌تر و کارشناسانه‌تر از سایر مجالس بود.

مجلس یازدهم، شبیه مجلس هشتم خواهد بود/ مجلس آینده یک مجلس عمل‌گرا خواهد بود/ مردم به سمت انتخاب افراد فنی و کارآمد می‌روند/ در حال حاضر مردم به جریان اصولگرا گرایش دارند
کد خبر: 352031
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۸ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری، نماینده قصر شیرین و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، به ترکیب مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد مجلس آینده بیشتر شبیه مجلس هشتم باشد.

او با ذکر اینکه مجلس آینده یک مجلس عمل‌گرا خواهد بود، ادامه داد: مجلس آینده یک مجلس عمل‌گرا خواهد بود. مردم به دنبال چهره‌های کارآمد هستند و شاید رنگ و بو و صبغه سیاسی نتواند موثر باشد. بلکه مردم بیشتر به چهره‌های کاریزماتیک و منطقه‌ای و مردمی که صبغه کاردانی و فنی دارند و دانش مورد نیاز مجلس را داشته باشند، رأی می‌دهند.

مردم در حال حاضر به جریان اصولگرا گرایش دارند

این نماینده مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر مردم به جریان اصولگرا گرایش دارند، تاکید کرد: امکان دارد در شهرهای بزرگ امکان انتخاب افراد به‌ صورت موردی و فردی نباشد و در قالب لیست افراد به مجلس راه یابند. بنابراین در شهرهای بزرگ نقش‌آفرینی جریانات سیاسی بیشتر است. اما با توجه به عملکردی که طی چند سال اخیر از جریان اصلاح‌طلب سراغ داشتیم، مردم به جریان اصولگرا گرایش خواهند داشت.

تجری توضیح داد: البته همان‌طور که گفتم، مردم در شهرستان‌ها بیش از اینکه نگاه جریانی و سیاسی بر انتخابات نمایندگان مجلس داشته باشند، به عمل‌گرایی و دانش تخصصی و فنی کاندیداها توجه دارند تا وابستگی‌شان به جریانات سیاسی. اما در شهرهای بزرگ قاعدتاً لیست‌ها و شخصیت‌هایی که در لیست‌ها قرار می‌گیرند موثر هستند.

او در پایان گفت: در مجالس بعد از انقلاب - از مجالس چهارم و پنجم به بعد را به یاد دارم - پیش‌بینی می‌کنم مجلس یازدهم بیشتر شبیه مجلس هشتم خواهد بود. در مجلس هشتم هرچند جریان اصولگرایی غالب بود، اما رویکرد و نحوه رفتار و اقدامات و نگاه به موضوعات فنی‌تر و کارشناسانه‌تر از سایر مجالس بود. در مجالس دیگر بسیاری از مسائل رنگ و بوهای سیاسی پیدا می‌کرد، اما در مجلس هشتم به رغم گرایش خاص مجلس، عملکرد نمایندگان فنی و کارشناسانه بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها