کد خبر: 352032
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۵۴:۱۹
| |

«امارات» فرودگاه عدن را تحویل عربستان سعودی داد

امارات فرودگاه و چند موقعیت مهم دیگر در عدن، پایتخت موقت دولت مستعفی و فراری منصور هادی را طی توافقی با عربستان تحویل نیروهای سعودی داد.

«امارات» فرودگاه عدن را تحویل عربستان سعودی داد
کد خبر: 352032
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۱۵:۵۴:۱۹

اعتمادآنلاین| امارات به منظور آنچه تسهیل در اجرای توافق سیاسی میان شورای انتقالی جنوب و دولت منصور هادی خوانده شده است، کنترل مواضع مهمی در شهر عدن در جنوب یمن که پایتخت موقت دولت منصور هادی است را به نیروهای سعودی تحویل داد.

امارات حامی اصلی شورای انتقالی جنوب یمن است و این نیروها را آموزش و مسلح کرده است؛ اما رابطه آن با دولت منصور هادی هم در مقطع اخیر باتنش همراه بود. ابوظبی، دولت منصور هادی را به تشدید نفوذ تندروها در داخل خود متهم می‌کند و دولت منصور هادی از سوی دیگر امارات را به کمک نظامی به شورای انتقالی برای انجام کودتا متهم کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی طرفدار شورای انتقالی در جنوب یمن اعلام کرد: امارات نیروهای خود را از پایگاه هوایی العند در لحج و همچنین از «فرودگاه عدن» و بندر« الزیت» متعلق به پالایشگاه عدن خارج کرده و این مواضع را تحویل نیروهای سعودی داده است.

برخی مواضع هم تحویل نیروهای سودانی داده شده است، چرا که سودان هم یک عضو ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان علیه یمن است.

به گفته این منبع، پس از خروج اماراتی‌ها از فرودگاه عدن روز دوشنبه نیروهای سعودی کنترل فرودگاه را به دست گرفتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها