کد خبر: 352095
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۲۰:۳۹:۰۲
| |

حمید یزدانیان، مشاور رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور خبر داد؛

ورود 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار

حمید یزدانیان، مشاور رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور، گفت: 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

ورود 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار
کد خبر: 352095
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۲۰:۳۹:۰۲

اعتمادآنلاین| حمید یزدانیان، مشاور رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور، گفت: با توجه به روند رشد جمعیت و کاهش آن در سال‌های بعد و برنامه کنترل جمعیت، به مشکل کاهش دانشجو برخوردیم که خوشبختانه با توجه به اینکه تبلیغات خوبی در خصوص دانشگاه فنی حرفه‌ای صورت می‌گیرد و با توجه به نگاه مثبت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدند که مجموعه فنی و حرفه‌ای تقویت شوند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلاف دانشگاه‌هایی که کاهش دانشجو داشتند و بعضی از دانشگاه تعطیل شدند کمتر ریزش دانشجو دارد و روند کندی‌اش مشابه بقیه دانشگاه‌ها نیست.

مشاور رئیس و دبیر کمیته درآمدزایی دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور گفت: قریب به 180 واحد دانشگاه در 112 شهر کشور را داریم که اغلب آزمایشگاهی‌اند که 70 درصد آنها عملی و 30 درصد آنها تئوری فعالیت می‌کنند که این باعث شده است 70 در صد فارغ تحصیلان وارد بازار کار شوند.

یزدانیان تصریح کرد: اگر سیاست کلی که در کشور وجود دارد به مقداری درست اعمال شود مشکل حل خواهد شد چراکه باید به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کمک بیشتری شود و تجهیزات لازم برای آن‌ها فراهم و فنی‌تر شود.

وی عنوان کرد: توصیه بنده به خانواده‌ها این است که بگذارند فرزندان آنها به‌سوی آنچه که استعداد دارد برود و اجباری برای اینکه پزشکی یا مهندسی بخواند نداشته باشند چراکه هر فردی در یک رشته‌ای استعداد خاص دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها