دولت هند خدمات ارسال پیامک در کشمیر را مسدود کرد

مقام‌های امنیتی هند در تداوم اعمال فشار بر اهالی کشمیر، مجددا ارائه برخی خدمات مخابراتی را متوقف کردند.

دولت هند خدمات ارسال پیامک در کشمیر را مسدود کرد
کد خبر: 352100
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۳ ۲۱:۰۸:۱۶

اعتمادآنلاین| دولت هند خدمات پیام‌رسانی متنی در کشمیر را پس از یک بازگشایی بسیار کوتاه مجددا مسدود کرد. به نوشته شماره سه شنبه وبگاه شبکه «دویچه وله» دولت هند روز شنبه خدمات ارسال پیامک برای اهالی کشمیر را بعد از دوماه برقرار ساخت، اما پس از کشته شدن یک راننده کامیون از سوی شبه نظامیان، مجددا اهالی منطقه را از ارائه این سرویس محروم ساخت.

بر اساس این گزارش، اهالی کشمیر دو ماه از تمام خدمات اینترنتی و مخابراتی محروم بودند، اما مقامات امنیتی هند در توجیه اقدام خود گفتند که مسدود کردن ارسال پیامک، توانایی شبه نظامیان در برقراری ارتباط را کاهش می‌دهد.

«روهیت کانسال» سخنگوی دولت جامو و کشمیر روز شنبه گفت که تمام خطوط تلفن‌های همراه روز 14 اکتبر (22مهر) از ساعت 12 ظهر برقرار خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، نیروهای امنیتی هند همچنین روز سه شنبه 13 تن از اهالی کشمیر را در منطقه «سریناگار» را بازداشت کردند. این معترضان خواستار آزادی‌های مدنی و آزادی بازداشت شدگان بودند. این در حالی است که هزاران کشمیری از زمان آغاز درگیری‌ها در کشمیر و در ماه اوت (مرداد) بازداشت شده‌اند.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های 1947، 1965 و1971 میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.

تنش بین این دو کشور اتمی بهمن ماه پارسال بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها