کد خبر: 352146
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۸:۵۸:۴۲
| |

در هجدهمین نشست «چهارشنبه‌های تهران»؛

ابعاد تاریخی، فرهنگی و گردشگری خیابان «سی تیر» بررسی می‌شود

هجدهمین نشست «چهارشنبه‌های تهران» به بررسی ابعاد تاریخی، فرهنگی و گردشگری خیابان سی تیر اختصاص دارد. این برنامه امروز 24 مهر 1398 در باغ کتاب برگزار می‌شود.

ابعاد تاریخی، فرهنگی و گردشگری خیابان «سی تیر» بررسی می‌شود
کد خبر: 352146
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۸:۵۸:۴۲

اعتمادآنلاین| بافت قدیمی تهران جاذبه‌های زیادی دارد اما بدون شک یکی از دیدنی‌ترین نقاط آن، خیابان سی تیر است. این خیابان که در ابتدا قوام‌السلطنه نام داشت، پس از انقلاب اسلامی به یاد قیام تاریخی مردم در 30 تیرماه 1331 در حمایت از نخست‌وزیر قانونی خود، دکتر محمد مصدق، به سی تیر تغییر نام پیدا کرد. برنامه «چهارشنبه‌های تهران» امروز 24 مهرماه 1398 به بررسی ابعاد مختلفی از این خیابان تاریخی می‌پردازد. این برنامه به میزبانی رضا فیضی، معمار و شهرساز و با حضور کارشناسان و علاقه‌مندان به تهران و تاریخ این شهر برگزار می‌شود.

در این برنامه محمدسعید ایزدی، معمار و شهرساز، درباره خیابان‌های اشتراکی و تأثیر آن بر سرزندگی اجتماعی شهر سخنرانی خواهد کرد. ترانه یلدا، معمار و شهرساز درباره این خیابان تاریخی صحبت خواهد کرد. در بخش بعدی برنامه امیررضا فرهبد، معمار و پژوهشگر تهران، خیابان سی تیر را از منظر گردشگری معرفی خواهد کرد. سپس مهدی باقری، کارگردان، با موضوع تاریخ شفاهی و خرده روایت‌های شهر سخنرانی می‌کند. همچنین دو مستند کوتاه درباره این خیابان نمایش داده خواهد شد.

«چهارشنبه‌های تهران» برنامه‌ای با موضوع فرهنگ، تاریخ، هنر و سبک زندگی مردم تهران است که چهارشنبه هر هفته از ساعت 18 تا 20:30 با حضور کارشناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به تهران، فرهنگ و تاریخ آن در سروستان باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها