با الهام از سریال «چرنوبیل»؛

آتش‌سوزی نوتردام مینی سریال می‌شود

چند شرکت مطرح اروپایی با الهام از سریال «چرنوبیل» قصد ساختن مینی سریالی درام درباره آتش‌سوزی یک نماد فرهنگی را دارند.

آتش‌سوزی نوتردام مینی سریال می‌شود
کد خبر: 352182
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از خوش‌نقدترین گروه‌های فیلم اروپا یعنی Pathé با گروه فیلم Vendôme متعلق به فیلیپ روسله همراه شده تا یک مینی سریال درام بسازد و داستان آتش‌ نابودکننده‌ای را بازگو کند که کلیسای نوتردام پاریس را در بر گرفت.

این شرکت‌ها دارند با شرکت مون‌ریور تی‌وی بریتانیایی همراه می‌شوند تا پروژه را به طور مشترک بسازند و به این ترتیب این پروژه را تبدیل به یکی از مهم‌ترین اخبار اعلام شده در بازار میپ‌کام امسال کرده‌اند. در حرکتی کلیدی، 2 گروه فیلم سازنده این مینی سریال حقوق رسمی تلویزیونی استفاده از گزارشگری اختصاصی نیویورک تایمز درباره دلایل آتش سوزی و نحوه مبارزه با آن توسط آتش‌نشانان و نیروهای پلیس را خریداری کرده‌اند تا نشان بدهند این کلیسای تاریخی چطور از نابودی کامل نجات پیدا کرد.

این سریال درام که در مراحل اولیه تولید قرار دارد و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، نخستین پروژه اعلام شده تحت همکاری این 2 شرکت بزرگ است که شراکت خود را در فستیوال فیلم کن امسال اعلام کردند.

این مجموعه خط زمانی و رخدادهای به وقوع پیوسته در روز نوزدهم آوریل را از زمانی تعریف می‌کند که یک چراغ هشدار در محدوده زیرشیروانی کلیسا روشن شد و خبر از آتش‌سوزی داد. تهیه‌کنندگان این سریال را در همکاری با نیویورک تایمز می‌سازند.

منبع الهام این مینی سریال پروژه خوش‌نقد «چرنوبیل» شبکه اچ‌بی‌او بوده که حول محور مسئله‌ای عظیم می‌گردد و مجموعه‌ای از شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد که هر یک به نحوی داستان را جلو می‌برند. تهیه‌کنندگان گفته‌اند سریال بیشتر به زبان انگلیسی خواهد بود اما شخصیت‌هایی هم به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند تا حس ارگانیک بودن بیشتری به آن بدهند.

روسله گفت: نوتردام چیزی بیشتر از یک ساختمان است. جایی است که پاریس در آن به دنیا آمد و بخشی از روح آن است.

به گفته او این سریال یک «داستان جهانی»‌ را تعریف می‌کند که درباره قلب فرهنگ یک کشور و شکنندگی ذاتی خود زندگی است.

بعد از آتش‌سوزی نوتردام، بلافاصله صدها میلیون دلار پول از سوی سازمان‌ها و افراد سراسر جهان ارسال شد تا پروسه بازسازی این کلیسا آغاز بشود و هدف این است که این کلیسا تا پنج سال آینده دوباره افتتاح شود. با این حال متخصصان معتقد هستند اگر کلیسا قرار است با افتخار قبلی خود دوباره افتتاح بشود ممکن است به چند دهه زمان نیاز باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها