کد خبر: 352184
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۶:۱۳
| |

محسن طرزطلب، مدیر عامل شرکت برق حرارتی:

3 هزار مگاوات نیروگاه بازنشسته در حالت استندبای هستند

محسن طرزطلب، درباره تعیین تکلیف طرح نوسازی نیروگاه‌ها از مسیر تهاتر با نفت اظهار داشت: هنوز گردش کار و آئین نامه از سوی دولت به ما ابلاغ نشده، ما منتظر هستیم طبق بند "ی" تبصره "یک" قانون بودجه 98  ابلاغ شود.

3 هزار مگاوات نیروگاه بازنشسته در حالت استندبای هستند
کد خبر: 352184
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۶:۱۳

اعتمادآنلاین| ‌ مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: تهاتر با نفت کار ساده‌ای نیست باید حتما خریدار پیدا شود، تایید شود، مسائل تحریم هم که وجود دارد.

محسن طرزطلب، درباره تعیین تکلیف طرح نوسازی نیروگاه‌ها از مسیر تهاتر با نفت اظهار داشت: هنوز گردش کار و آئین نامه از سوی دولت به ما ابلاغ نشده، ما منتظر هستیم طبق بند "ی" تبصره "یک" قانون بودجه 98 ابلاغ شود.

او تصریح کرد: دولت می‌خواهد برای مطالبات اجرای پروژه‌های تملک دارایی منابع جدیدی تعریف کند یعنی سازندگان و اجرا کنندگان به جای پول، نفت بگیرند و یا خریدار نفتی معرفی کنند و کار انجام شود.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: حدود 3 هزار مگاوات از واحدهای نیروگاهی که راندمان آنها بین 21 تا 25 درصد است، باید بازنشسته شده و نیروگاه‌های جدید جایگزین آنها شوند، این تعداد حدود 1.5 میلیون یورو سرمایه گذاری جدید نیاز دارند که با نوسازی به راندمان 50 درصد می‌رسند.

او یادآور شد: قرارداد تمام نیروگاه‌هایی که تعیین تکلیف شده با داخلی‌ها منعقد شده است. طرزطلب خاطرنشان کرد: در هر صورت تهاتر با نفت کار ساده‌ای نیست باید حتما خریدار پیدا شود، تایید شود، مسائل تحریم هم که وجود دارد.

در بند"ی" تبصره "یک" قانون بودجه 98 به دولت اجازه داده شده است پس از گردش خزانه و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی تا مبلغ چهارصد هزار میلیارد (400،000،000،000،000) ریال از خالص بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1397 ایجاد شده و همچنین اجرای تکالیف این قانون را از محل تحویل نفت خام به این اشخاص بر اساس قیمت بورس انرژی با قیمت منطقه‌ای تسویه کند.

بر اساس این تبصره قرار شده بود قرارداد تأمین مالی نوسازی نیروگاه ری در تیرماه امضا شود اما اخیرا وزیر نفت اعلام کرد چنین چیزی قابلیت اجرایی ندارد، زیرا در قانون آمده پس از این‌که درآمدهای نفت که در قانون نوشته شده به‌طور کامل برای دولت تامین شد، می‌تواند 5 هزار میلیارد تومان را برای بدهی اختصاص دهد، ولی این درآمدها هنوز تحقق پیدا نکرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها