در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

فوتبال به دور از نژادپرستی، رویایی ناممکن

در بازی ایران و بحرین از مسابقات مقدماتی جام جهانی در منامه طرفداران بحرین هنگام پخش سرود ملی ایران با رفتاری توهین‌آمیز به سوت زدن پرداختند.به نظر می‌رسد اگر برخورد جدی با حوادث اخیر فوتبال از طرف فیفا، یوفا و AFC وجود نداشته باشد همچنان شاهد نژادپرستی و خشونت در فوتبال خواهیم بود.

حجم ویدیو: 2.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 352249
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فدراسیون فوتبال جهانی فیفا در ماه‌های گذشته بر لزوم پاک کردن فوتبال از نژادپرستی، خشونت و تبعیض تاکید کرده اما اتفاقات تلخ در رقابت‌های فوتبال ملی در هفته‌ای که گذشت نشان داد هنوز راه زیادی تا رسیدن به فوتبال پاک وجود دارد.

در هفته‌ای که گذشت بازیکنان تیم ملی ترکیه در دو بازی خود از سری مسابقات یورو 2020 در هنگام شادی گل برای همبستگی با ارتش این کشور سلام نظامی دادند. این حرکت تیم ملی ترکیه خشم و اعتراض بسیاری را به دنبال داشت.

بازی بلغارستان و انگلیس از مقدماتی یورو 2020 در صوفیه هم تبدیل به حادثه‌ای تلخ شد. هواداران بلغارستان در نیمه اول بازی با توهین‌های نژادپرستانه، سلام فاشیستی و شعار بازیکنان انگلیس را مورد آزار قرار دادند. داور بازی به تیم انگلیس اجازه ترک زمین را داد اما بازیکنان تصمیم گرفتند به بازی ادامه دهند.

در سومین حادثه در بازی ایران و بحرین از مسابقات مقدماتی جام جهانی در منامه طرفداران بحرین هنگام پخش سرود ملی ایران با رفتاری توهین‌آمیز به سوت زدن پرداختند.

به نظر می‌رسد اگر برخورد جدی با حوادث اخیر فوتبال از طرف فیفا، یوفا و AFC وجود نداشته باشد همچنان شاهد نژادپرستی و خشونت در فوتبال خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها