محمدرضا پورابراهیمی:

پیشنهاد تشکیل «شورای عالی مالیاتی کشور» به مجلس می‌آید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور را در قالب لایحه مالیات بر ارزش افزوده مطرح کرده‌ایم. مقرر شده است این موضوع در قالب متنی جداگانه به صحن علنی مجلس ارسال شود.

پیشنهاد تشکیل «شورای عالی مالیاتی کشور» به مجلس می‌آید
کد خبر: 352271
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، گفت: یکی از چالش‌های کنونی نظام مالیاتی در کشور این است که بخش سیاست‌گذاری مالیاتی از بخش سیاست‌های عملیاتی آن تفکیک شده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال، امروز اگر ما بخواهیم در بحث بیمه و یا حوزه بازار سرمایه و یا هر جایی دیگر تصمیم‌گیری کنیم؛ یک بخش سیاستگذاری داریم و یک بخش عملیاتی. در حال حاضر ما در حوزه مالیات‌ها تنها یک سازمانی داریم که مالیات ستان است یعنی به هیچ وجه در حوزه سیاست گذاری ورودی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در حال حاضر ما پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور را در قالب لایحه مالیات بر ارزش افزوده مطرح کرده‌ایم. در این زمینه مقرر شده این موضوع در قالب متنی جداگانه به صحن علنی مجلس ارسال شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این پیشنهاد عنوان شده معاول اول رئیس جمهور ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت تا مسیر حرکت برای سیاست‌های مالیاتی فراهم شود.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر به امید خدا این مسئله تصویب شود ما شاهد آثار بسیار مثبتی در حوزه اجرایی در زمینه‌های مالیات‌ها خواهیم بود. در حال حاضر معافیت‌های مالیاتی هیچ ارتباط دقیقی با اقتصاد ندارد چرا که شورای سیاست گذاری مالیاتی وجود ندارد که در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها