کد خبر: 352299
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۵:۲۸
| |

«سیدحسن نصرالله» بر احیای روابط سوریه و لبنان و ثبات مالی تاکید کرد

سیدحسن نصرالله در حضور «یوسف فنیانوس» وزیر مشاغل عمومی و «الحاج حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده دیدار کرد.

«سیدحسن نصرالله» بر احیای روابط سوریه و لبنان و ثبات مالی تاکید کرد
کد خبر: 352299
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۵:۲۸

اعتمادآنلاین| در این دیدار مسائل مختلف منطقه به خصوص آخرین تحولات عراق و سوریه به طور عمیق بررسی شد.

دو طرف بر موضع مشخص خود یعنی لزوم احیای روابط سوریه و لبنان و بازگشت روابط به حالت عادی تاکید کردند.

آن دو درباره لزوم مذاکرات مستقیم و رسمی با دولت سوریه به خصوص در زمینه‌های مهم از بابت استفاده از فرصت فراهم شده بازگشایی گذرگاه البوکمال جهت افزایش صادرات لبنان از طریق سوریه به عراق و نیز تلاش مشترک با دولت سوریه در خصوص بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان و کاهش بار سنگین اقتصادی و اجتماعی آن بر لبنان به اتفاق نظر رسیدند.

در این دیدار همچنین اوضاع اقتصادی به طور مفصل بررسی شد و دو طرف بر لزوم تلاش برای افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها و در نظر گرفتن خواسته‌های مشروع خانواده‌های کم‌درآمد و مخالفت با افزایش مالیات مستقیم و عدم تغییر حقوق، دستمزدها و حقوق بازنشستگی و تلاش برای دعوت از دولت برای مبارزه با فساد و هدررفت هزینه‌ها و افزایش توجه به درآمدهای مربوط به تاسیسات دریایی تاکید کردند.

دو طرف در عین حال سر افزایش تلاش‌ها بین روسای سه گانه و گروه‌های سیاسی برای حفظ ثبات نقدینگی و مالی به عنوان یکی از عوامل ثبات امنیتی و سیاسی کشور توافق داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها