وزیر خارجه فرانسه عازم عراق می‌شود

وزیر امور خارجه فرانسه امروز اعلام کرد، به زودی به عراق خواهد رفت تا درباره چارچوب قضایی محاکمه افراط‌گرایانی که در سوریه بازداشت هستند، مذاکره کند.

وزیر خارجه فرانسه عازم عراق می‌شود
کد خبر: 352303
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۲:۳۸:۱۱

اعتمادآنلاین| ژان ایو لودریان، وزیر امورخارجه فرانسه در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام به تروریست‌های داعشی که در کمپ‌های تحت کنترل کردها در شمال شرق سوریه بازداشت هستند، اشاره کرد و گفت: موضوع گفت‌وگو با مقامات عراقی دستیابی به یک سیستم قضایی است که طبق آن تمامی تروریست‌های بازداشت شده داعشی از جمله شبه نظامیان فرانسوی محاکمه شوند.

دیپلمات‌ها و مقامات به خبرگزاری رویترز گفتند، به دنبال درگرفتن درگیری‌های تازه در سوریه که خطر فرار یا بازگشت شبه‌نظامیان داعشی به کشورهایشان را به وجود آورده، کشورهای اروپایی در تلاشند تا هرچه سریع‌تر برنامه‌ای تهیه کرده و هزاران شبه‌نظامی خارجی داعشی را از کمپ‌های زندان سوریه به عراق منتقل کنند.

لودریان گفت: در حال حاضر نیاز به یک سیستم قضایی ویژه است و این موضوعی است که ما با مقامات عراقی درباره آن مذاکره خواهیم کرد.

او افزود: من به زودی به عراق خواهم رفت زیرا بسیار مهم و حیاتی است که حمایت خود را به بغداد که با خطر احیای فعالیت‌های گروه تروریست داعش در شمال غرب این کشور مواجه است، ابراز کنیم.

عراق درگیری‌های خونینی با داعش داشته و دولت بغداد در حال حاضر مشغول محاکمه هزاران مظنون داعشی است که به دنبال از بین رفتن پایگاه‌های این گروه در سراسر عراق، بازداشت شده‌اند.

لودریان گفت: 9 زن فرانسوی عضو داعش روز یکشنبه از پایگاه عین عیسی در شمال غرب سوریه فرار کردند.

مقامات کرد اعلام کرده‌اند که پس از حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه، بیش از 800 تن از این پایگاه فرار کرده‌اند.

لودریان گفت: اگر چه پاریس به دنبال بازگرداندن کودکان است اما این زنان که به داعش پیوسته بودند، باید در این منطقه دادگاهی شوند.

او افزود: این زنان فرانسوی که در سال 2015 میلادی به این منطقه رفتند خوب می‌دانند که چه کارهایی انجام داده‌اند. آنها گردشگر نیستند. آنها شبه‌نظامیانی علیه فرانسه هستند و اگر ممکن باشد باید در عراق محاکمه شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها