کد خبر: 352312
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۳:۰۲:۳۲
| |

وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال شد

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر درخواست خود برای برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در سال آینده (2020) را مطرح کرد و از انگلیس خواست تا اختیارات لازم برای برگزاری این همه‌پرسی را به او بدهد.

وزیر اول اسکاتلند خواستار برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال شد
کد خبر: 352312
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۳:۰۲:۳۲

اعتمادآنلاین| نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند در جریان سخنرانی در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند در شهر ابردین گفت: دولت من در ادینبرو آمادگی‌های قانونی را در ماه‌های آتی تکمیل خواهد کرد.

او افزود: ما در حال حاضر مشغول به‌روزرسانی اطلاعیه این رفراندوم هستیم و می‌توانم با اطمینان بگویم که تا پیش از پایان سال جاری میلادی درخواست انتقال قدرت را مطرح خواهم کرد تا هر گونه شک و تردید از مشروعیت این رفراندوم رفع شود.

استورجن در ادامه گفت: حزب ملی اسکاتلند در انتخابات آتی انگلیس برای دستیابی به حق و حقوق خود برای برگزاری دومین همه‌پرسی مبارزه خواهد کرد.

در اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند که در سپتامبر 2014 میلادی برگزار شد، 55 درصد از مردم خواستار ماندن در این اتحاد دیرینه سه کشوری با انگلیس شدند؛ در حالی که 45 درصد از مردم اسکاتلند مخالف این مساله بودند.

پس از آن اسکاتلند رای به ماندن در اتحادیه اروپا داد؛ در حالی که دیگر بخش‌های بریتانیا رای به خروج از این اتحادیه دادند. استورجن برگزیت را یک فاجعه خوانده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها