کد خبر: 352328
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

داور به اشتباه برای بحرین پنالتی گرفت/ اعتراض بازیکنان ایران به داور جای تاسف دارد/ چرا کاپیتان تیم ملی باید این اعتراض را ادامه بدهد؟

محمد فنایی، کارشناس داوری فوتبال ایران، گفت: متاسفانه این بار اول نیست که شاهد این‌گونه رفتارها از جانب بازیکنان تیم ملی هستیم. وقتی کاپیتان تیم ملی نمی‌تواند بر اعصاب خودش مسلط باشد باعث می‌شود بازیکنان تیم هم دچار مشکل شوند.

داور به اشتباه برای بحرین پنالتی گرفت/ اعتراض بازیکنان ایران به داور جای تاسف دارد/ چرا کاپیتان تیم ملی باید این اعتراض را ادامه بدهد؟
کد خبر: 352328
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شاگردان ویلموتس برابر بحرین بازی را واگذار کردند تا بعد از عراق و بحرین در رده سوم جدول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر قرار بگیرد. ایران که توانسته بود 2 بازی ابتدایی خود را با برتری به پایان برساند، برابر بحرین نتوانست بازی همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد و در نهایت، با گلی که بازیکنان بحرین از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند، بازی را واگذار کردند.

اما موضوعی که باید به آن اشاره کرد عصبانیت بازیکنان تیم ملی است. بازیکنان ایران گویا از بازی با ژاپن درس نگرفته‌اند و هنوز هم با هر سوت داور شروع به اعتراض می‌کنند. سوالی که مطرح می‌شود این است که نقش کاپیتان تیم ملی در زمین‌ بازی چیست؟ و اینکه آیا کاپیتان تیم ملی وظیفه خودش را می‌داند یا خیر؟

محمد فنایی کارشناس داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره قضاوت داور ازبکستانی در بازی بحرین و ایران گفت: صحنه پنالتی بحرین را دیدم و معتقدم داور می‌توانست آن صحنه را پنالتی نگیرد. بازیکن بحرین کمی بزرگنمایی کرد. بازیکن بحرین از پشت بازیکن تیم ملی آمد و خودش را با بازیکن ما درگیر کرد. در واقع بازیکن بحرین تلاش کرد پایش را زیر پای بازیکن ما قرار دهد تا داور را مجاب به گرفتن پنالتی کند. این بازیکن بحرین خودش را به بازیکن تیم ملی زد و به نظرم با زرنگی زیاد توانست یک پنالتی از داور هدیه بگیرد.

او ادامه داد: البته داور بازی هم در نقطه خوبی قرار نداشت و باعث شد در دیدن این صحنه دچار خطا شود. خیلی نمی‌توانیم بگوییم که خطای پنالتی رخ‌ داده است.

این داور پیشکسوت فوتبال ایران درباره صحنه‌ای که سردار آزمون به داور اعتراض کرد و معتقد به رخ دادن پنالتی بود نیز گفت: داور در این صحنه به‌ خوبی تصمیم گرفت. در آن صحنه بازیکن بحرینی هیچ خطایی مرتکب نشد و داور هم به‌ درستی ادامه بازی داد. دست بازیکن بحرین به‌ موازات بدن خودش بود و هیچ خطایی رخ نداد.

فنایی درباره اعتراضات بی‌مورد بازیکنان تیم ملی به داور بازی گفت: اعتراضات بی‌مورد بازیکنان ایران به داور جای تاسف دارد. داور حتی می‌توانست سردار آزمون را به دلیل اعتراض بیش‌ از حد با کارت قرمز جریمه کند. بازیکنان باید دقت داشته باشند وقتی داور به آنها کارت زرد نشان می‌دهد به این معنی است که می‌خواهد این اعتراضات را پایان بدهد. بازیکنان هم باید بدانند بعد از کارت زرد اعتراض آنها دیگر فایده‌ای ندارد. داوران اروپایی بدون تردید این‌گونه رفتارها را تحمل نمی‌کنند و بی‌درنگ بازیکن را از زمین‌ بازی اخراج می‌کنند.

این داور پیشکسوت در ادامه به اعتراض احسان حاج‌صفی اشاره کرد: بی‌شک خطای احسان حاج‌صفی روی بازیکن بحرین مستحق کارت زرد نبود اما وقتی داور این تصمیم را گرفته چرا باید شروع به اعتراض کند؟ چرا کاپیتان تیم ملی باید این اعتراض را ادامه بدهد؟ بازیکنان تیم ملی باید بدانند که با این‌گونه رفتارها آرامش تیم را به هم می‌ریزیم و باعث می‌شویم مجموعه تیم ملی آسیب ببیند.

او افزود:‌ متاسفانه این بار اول نیست که شاهد این‌گونه رفتارها از جانب بازیکنان تیم ملی هستیم. وقتی کاپیتان تیم ملی نمی‌تواند بر اعصاب خود مسلط باشد باعث می‌شود بازیکنان تیم هم دچار مشکل شوند. استرس بازیکنان بالا می‌رود و برخی بازیکنان جوان هم تحت تاثیر این اتفاقات قرار می‌گیرند و نمی‌توانند بازی خود را به نمایش بگذارند.

فنایی سپس گفت: متاسفانه این ریشه در لیگ برتر ما دارد. بازیکنان در لیگ برتر با داور مسابقه بحث می‌کنند و هیچ‌کس هم تلاشی برای بهبود اوضاع نمی‌کند. همین موضوع باعث می‌شود این رویه در تیم ملی هم به چشم بخورد. بازیکنانی چون حاج‌صفی و آزمون خیلی خوش‌شانس بودند که داور اخراج‌شان نکرد.

فنایی در پایان درباره قضاوت داور ازبکستانی گفت: داور این دیدار متاسفانه جاگیری‌های خوبی در زمین‌ بازی نداشت و برخوردهای بازیکنان را به‌ خوبی نتوانست داوری کند. مهم‌ترین صحنه هم همان صحنه پنالتی بود که اصلاً جاگیری داور مناسب نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها