وزیر امور خارجه فنلاند:

عملیات ترکیه، سبب تقویت بشار اسد و روسیه می‌شود

وزیر امور خارجه فنلاند ضمن انتقاد از مواضع «متناقض» آمریکا اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه سبب تقویت بشار اسد و روسیه خواهد شد.

عملیات ترکیه، سبب تقویت بشار اسد و روسیه می‌شود
کد خبر: 352346
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۳:۵۱:۳۹

اعتمادآنلاین| «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند و رهبر «حزب سبزها» این کشور معتقد است که تحولات اخیر ناشی از عملیات نظامی ترکیه، سبب «ائتلاف کُردها با ارتش سوریه»، تقویت دولت بشار اسد و همچنین گسترش نفوذ روسیه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه فنلاند در مصاحبه با شبکه Yle فنلاند تاکید کرده که در نتیجه خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه، نفوذ سوریه و همچنین روسیه در منطقه افزایش خواهد یافت.

این مقام فنلاندی گفت: «توافق (دولت سوریه) با کُردها (در شمال سوریه) رژیم بشار اسد را تقویت خواهد کرد چرا که می‌تواند با کُردها توافق کند و کنترل منطقه مرزی و کل کشور را در اختیار بگیرد. با این اوصاف، روسیه تبدیل به یک بازیگر قدرتمنتری خواهد شد».

پکا هاویستو، سیاست و مواضع دولت آمریکا در سوریه را یک سیاست متناقض خواند و گفته که در نتیجه این سیاست، موضع غرب تضعیف و موضع روسیه تقویت شده و «نقش روسیه در توازن قدرت، مهم‌تر از قبل خواهد شد».

به باور وزیر خارجه فنلاند، آغاز حمایت ارتش سوریه از کُردها در مقابل عملیات نظامی ترکیه، «تغییردهنده معادله بازی» خواهد بود.

او افزود: «وضعیت کنونی برای ترکیه سخت‌تر از قبل شده است چرا که این کشور در حال مواجه شدن با یک دولت دشمن است و دیگر موضوع این نیست که عملیات ترکیه علیه تروریسم باشد بلکه عملیاتش علیه یک کشور دیگر است».

وزیر خارجه فنلاند که کشورش در اعتراض به عملیات در شمال سوریه، دست به تحریم تسلیحاتی علیه ترکیه زده است، از دیگر کشورهای غربی خواسته که ترکیه را تحریم تسلیحاتی کنند.

هاویستو گفت: «ترکیه به تجارت با اروپا و آمریکا و همچنین درآمد گردشگری بسیار وابستگی دارد و کشورهای حاضر در جنگ، خیلی راحت درآمد گردشگری را از دست می‌دهند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها