کد خبر: 352354
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۳:۵۷:۲۷
| |

«هند» تهدید به قطع جریان آب رودخانه‌های مرزی به «پاکستان» کرد

در ادامه جنجال‌های هند و پاکستان در خصوص مسئله کشمیر، نخست‌وزیر هند هشدار داد که آب رودخانه‌های هند را که 70 سال به سوی پاکستان جریان داشته، قطع و به سمت هند سرازیر کند.

«هند» تهدید به قطع جریان آب رودخانه‌های مرزی به «پاکستان» کرد
کد خبر: 352354
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۳:۵۷:۲۷

اعتمادآنلاین| در ادامه مناقشات پاکستان و هندوستان در خصوص منطقه «کشمیر»، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند عهد کرد که سهم دست‌نخورده خود را از آب رودخانه‌‌ای که در حال حاضر به سمت پاکستان در جریان است، قطع و به سمت زمین‌های کشاورزان هندی ‌سرازیر کند.

مودی روز گذشته (سه‌شنبه) در حین یک راهپیمایی در «چرخی دادری» در ایالت «هاریانا» هند گفت: «برای 70 سال، این آب‌ها که متعلق به هند و کشاورزان هاریانا بوده، به پاکستان رفته است. مودی آن را متوقف می‌کند و آن را به خانوارهای شما بازمی‌گرداند».

او ادامه داد: «اقداماتی در خصوص تحقق این امر آغاز شده است و ما به آن متعهد هستیم. مودی برای نبرد شما مبارزه خواهد کرد».

بنا به گزارش راشاتودی، هند و پاکستان طبق پیمان 1960 آب‌های «ایندوس» که حتی در طول دوران سه جنگ این 2 کشور، نقض نشده است، در استفاده از آب‌های 6 رودخانه‌ای که به هر 2 کشور سرازیر می‌شود، سهیم هستند.

طبق پیمان فوق، هند، کنترل آب‌های «راوی»، «بیس» و «سوتلج» را برعهده دارد و پاکستان کنترل رودهای «ایندوس»، «چناب» و «جهلم» را برعهده دارد. با این حال، حدود پنج درصد از سهم آب‌های استفاده نشده هند به قلمرو پاکستان سرازیر می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها