همزمان با روز جهانی عصای سفید انجام شد؛

قدردانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و تئاتر شهر از نابینایان هنرمند

همزمان با روز جهانی عصای سفید و اجرای نمایش «کبوتری ناگهان» با حضور هنرمندان نابینا، اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر از این هنرمندان قدردانی کرد.

قدردانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و تئاتر شهر از نابینایان هنرمند
کد خبر: 352431
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۳۲:۰۵

اعتمادآنلاین| نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی با حضور 8 بازیگر نابینا از 23 مهر در پلاتواجرای تئاتر شهر روی صحنه رفت و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، پوری بنایی، فخرالدین صدیق شریف، عزت‌اله رمضانی فر، منظر لشکری و سید غلامرضا کاظمی دینان به تماشای این اثر نشستند.

شهرام کرمی بعداز تماشای نمایش «کبوتری ناگهان» در مورد این اثر گفت: با توجه به اینکه نمایش «کبوتری ناگهان» همزمان با روز جهانی نابینایان روی صحنه رفته، فکر می کنم اتفاق بسیار خوبی افتاده است. یکی از ویژگی های این گروه نمایشی همکاری ثابت آنهاست. فکر می کنم تابه حال حدود سه نمایش را با هم روی صحنه برده اند و من افتخار داشته ام که از اولین اثر تا آخرین تجربه شان یعنی نمایش «کبوتری ناگهان» را ببینم. اعضای گروه برای اجرای هرچه بهتر نمایش 6 ماه تمرین کرده اند و کاملا مشخص است که روی نمایش فکر شده و این ویژگی ارزنده نمایش «کبوتری ناگهان» است.

وی تاکید کرد: به نظرم تماشای این اثر با اجرای هنرمندان روشن دل، جذابیت کار را دوچندان کرده است. تئاتر از جادو و قدرت خاصی برخوردار است و آنقدر هنر فاخری است که می تواند وجوه مختلف انسانی را با مشارکت عوامل اجراکننده نمایان کند. من روز عصای سفید را تبریک می گویم و از اجرای این نمایش با چنین محتوا و فرمی بسیار خوشحال هستم.

ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، شیما شوری، معصومه عطائی، زهره مسعودی، حمید رضا کیانی خواه، زهره سادات میرشفیعیان و معصومه رزم آهنگ بازیگران این نمایش هستند.

جوادمرآتی طراح صحنه، لباس، آکسسوار، ماسک و نور، نسترن حسین دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، شیوا آریایی دستیار دوم کارگردان، محمد محمدپور روانشناس، جواد مرآتی، نسترن حسین، غلامرضا عربی ساخت ماسک، دکوراسیون ناوک، غلامرضا عربی، حمید رحیمی نیاساخت دکور، سهیلا یافتیان، سمیه مسعودی، مریم دیهیم بخت، اعظم سلیمانیدوخت لباس، مهرپادزحمتکش کمانچه و تمبک، نویدنوبخت آواز، سنتور، تمبک، ساخت و تنظیم ملودی، نسترن حسین تنبورین، ساز باران و آواز، فاطمه عبدالرحیمی طراح پوستر و بروشور، مینا قانع، مجتبی بروشکی عکاس، علیرضا عباسی مدیر روابط عمومی و الهه حاجی زاده مشاور رسانه دیگر عوامل این نمایش هستند.

در پایان لوح تقدیری که به خط بریل تهیه شده بود از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر به هنرمندان نابینای حاضر در نمایش «کبوتری ناگهان» اهدا شد.

علاقمندان برای تماشای «کبوتری ناگهان» و خرید بلیط می توانند به سایت تیوال یا گیشه تئاتر شهر مراجعه کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها