معاون کمیسیونر عالی هندوستان، توسط وزارت خارجه پاکستان احضار شد

معاون کمیسیونر عالی هندوستان توسط وزارت خارجه پاکستان بابت نقض آتش‌بس در خط کنترل کشمیر توسط نیروهای هندی احضار شد.

معاون کمیسیونر عالی هندوستان، توسط وزارت خارجه پاکستان احضار شد
کد خبر: 352440
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۰:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گائوراو آهلووالیا، معاون کمیسیونر عالی هندوستان بابت نقض آتش‌بس در بخش "نپازیر" در خط کنترل کشمیر توسط وزارت خارجه پاکستان احضار شده است.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تیراندازی از سوی ارتش هندوستان در بخش نپازیر خط کنترل، سه غیرنظامی بیگناه کشته شده و هشت تن دیگر از جمله یک زن و یک کودک به شدت زخمی شده‌اند.

پاکستان همچنین دولت هندوستان را به هدف قرار دادن عمدی مناطق غیرنظامی و انجام اقدامی مغایر با شرف انسانی، حقوق بشری و قوانین بشری متهم کرده است.

راجا فاروق حیدر خان، نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر تحت کنترل پاکستان در بیانیه‌ای جداگانه گفت، نیروهای هندوستان قوانین بین‌المللی را با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان ساکن در سراسر خط کنترل نقض کرده‌اند.

تیراندازی سنگین بین نیروهای هندوستان و پاکستان در بخش‌های مختلف در خط کنترل برای 48 ساعت ادامه داشت. اسلام آباد، دولت دهلی‌نو را به تیراندازی و استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان متهم کرده است.

درگیری‌ها و تنش‌ها در روابط بین دو کشور در فوریه سال جاری میلادی و زمانی وارد مرحله جدیدی شد که دهلی‌نو، پاکستان را به حمایت مالی از حملات تروریستی در کشمیر که از سوی گروهی خودخوانده موسوم به "جیش محمد" صورت گرفت، متهم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها