کد خبر: 352441
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۴:۵۳
| |

جوانان‌ آلمانی:

بیشتر از حمله تروریستی، از تخریب محیط‌زیست می‌ترسیم

70 درصد جوانان و نوجوانان آلمانی تخریب و از بین بردن محیط زیست را بیش از حملات تروریستی وحشت آور می دانند.

بیشتر از حمله تروریستی، از تخریب محیط‌زیست می‌ترسیم
کد خبر: 352441
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۴:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ یک نظرسنجی که شرکت نفت و گاز «شل» در بین جوانان آلمانی انجام داده حاکی از نگرانی شدید آنها در مورد عواقب تخریب محیط زیست است.


به گزارش شبکه دویچه وله نتایج هجدهمین پژوهش شرکت نفت و گاز شل درباره جوانان آلمان نشان می‌دهد آنچه که در مورد جوانان آلمانی تصور می شود، بیانگر تنها نیمی از واقعیت است.


بر اساس این پژوهش که نتایج آن در برلین ارائه شد، نوجوانان و جوانان در آلمان در درجه نخست نگران نابودی محیط زیست هستند و این موضوع ترس آنان را برمی‌انگیزد. موضوع دیگری که برای این گروه 12 تا 25 ساله هراس‌انگیز است حمله‌های تروریستی است.


در مجموع خشنودی جوانان از دموکراسی، به خصوص در شرق آلمان، افزایش یافته است. در سال 2015 نیلادی نزدیک به 50 درصد جوانان از دموکراسی رضایت داشتند، حال اما دو سوم جوانان می‌گویند که از آن خرسندند.


این در حالی است که دو سوم شرکت‌کنندگان در این پژوهش از اینکه سیاستمداران به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند انتقاد کرده اند.


از سوی دیگر پژوهش شل به این نتیجه رسیده که آمادگی جوانان برای آن‌که تحت تاثیر نظرات عوام‌فریبانه قرار بگیرند افزایش یافته است. حدود یک سوم جوانان از برخی نظرات پوپولیستی دفاع می‌کنند و 9 درصد آنها نیز با راستگرایان پوپولیست موافق هستند.

به عقیده تحلیلگران، پس از 10 سال رونق اقتصادی در آلمان، اکنون شاهد روند کاهش رشد اقتصادی این کشور هستیم که این موضوع باعث بوجود آمدن یک حزب راست افراطی شده که با ورود به مجلس هر ایالت آلمان به رقیب اصلی انتخابات مجلس این کشور تبدیل شده و برای کسب مقام نخست در انتخابات ماه آینده رقابت می کنند.

«یاشا مونک» نویسنده و کارشناس پوپولیسم در این باره می گوید: «بحران های اقتصادی ترس از آینده، احساس افول و ناامیدی از نخبگان حکومتی را برای مردم بوجود می آورد و این زمینه ورود پوپولیست ها را فراهم می سازد. »

«مارسل فاتشر» اقتصاددان سیاسی آلمانی و استاد دانشگاه نیز رکود و کاهش رشد اقتصادی را باعث تقویت و کمک به احزاب راست افراطی مانند "آلترناتیو برای آلمان" می داند و این حزب در مناطقی با ساختار اقتصادی ضعیف، پر قدرت ظاهر شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها