غرامت 160 میلیارد ریالی، در انتظار بیمه کشاورزی کردستان

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: این بیمه از محل خسارت‌های وارد شده به بهره برداران استان در سال زراعی گذشته 160 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

غرامت 160 میلیارد ریالی، در انتظار بیمه کشاورزی کردستان
کد خبر: 352444
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۷:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ سلیمان حیدری اظهار داشت:این میزان غرامت طبق آخرین بررسی‌های کارشناسان بیمه برآورد شده که شامل 80 میلیارد ریال خسارت در اثر سرمای دیرس بهاره و تگرگ به باغات، 80 میلیارد ریال نیز خسارت در اثر سرمای دیرس بهاره و تگرگ , سیلاب به مزارع وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه باغات و مزارع زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی 98 - 99 شروع شده است افزود: از اول مهر تا تاکنون بیش از 2 هزار هکتار از مزارع گندم دیم و کلزای این استان زیر پوشش بیمه رقته است.

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان اضافه کرد: دیرکرد پرداخت غرامت خسارت دیدگان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی باعث شده کشاورزان رغبتی به بیمه کردن محصولات خود نداشته باشند.

وی افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی هم اکنون بررسی خسارت‌های وارد شده به بهره برداران استان را نهایی کرده و پرداخت آنها نیز به بانک ارسال شده و به زودی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی یادآور شد: سطح ابلاغی از طرف صندوق مرکزی بیمه محصولات کشاورزی به استان برای بیمه کردن محصولات حدود 513 هزار هکتار مزارع و هشت هزار هکتار باغ است که تلاش می‌شود به این نرم برسد.

سطح زیر کشت محصولات زارعی استان 550 هزار هکتار و سطح زیر کشت محصولات باغی نیز حود 50 هزار هکتار است.

سال زراعی گذشته تنها 10 تا 15 درصد از محصولات کشاورزی استان بیمه شده بود که شامل حدود 42 هزار هکتار از مزارع و باغات استان است.

بانک کشاورزی استان با بکارگیری تعداد 302 نفر از دانش آموخته رشته های کشاورزی بعنوان کارگزاران بیمه در بخش بیمه محصولات کشاورزی سهم بزرگی در ایجاد اشتغال برای این قشر است.

بانک کشاورزی کردستان دارای 40 شعبه و سه باجه در سطح استان بوده که از این تعداد 16 شعبه اصلی،12 شعبه شهری و 12 شعبه روستایی است و در شهرستان ها و بخش های استان پراکنده شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها