مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

رکود 21 درصدی در واحدهای تولیدی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 21 درصد واحدهای تولیدی در کشور دچار رکود هستند، مشکل عمده واحدهای تولیدی تأمین نقدینگی و زیرساخت است.

رکود 21 درصدی در واحدهای تولیدی کشور
کد خبر: 352447
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۸:۰۹:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ محسن صالحی‌نیا عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 2/5 درصد شهرک‌های صنعتی کشور در این استان وجود دارد، گفت: تأمین آب شرب، راه ورودی ایمن و توسعه زیرساخت از مهم‌ترین معضلات شهرک‌های صنعتی استان است که اغلب واحدها با این مشکلات مواجه هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تأمین نقدینگی و تسهیلات برای اجرای طرح‌های تولیدی از دیگر مشکلات شهرک‌های صنعتی در کشور و چهارمحال و بختیاری است.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد واحدهای تولیدی باید 5 درصد قیمت تمام شده محصول خود را به‌عنوان حق‌النظاره آب پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: درخواست واحدهای بسته‌بندی آب معدنی و سایر واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری این است که حق‌النظاره بر اساس میزان برداشت واقعی محاسبه شود که این موضوع باتوجه به محرومیت استان مجددا بررسی می‌شود.

صالحی‌نیا یادآور شد: باتوجه به مشکل تأمین آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای انتقال آب از پروژه بن- بروجن به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بهره‌برداری از 100 خوشه صنعتی در کشور تا ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 2 خوشه صنعتی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده و پنج خوشه صنعتی دیگر نیز در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه 840 شهرک صنعتی در سطح کشور فعال است، خاطرنشان کرد: 21 درصد این واحدها دچار رکود هستند و تقریبا حدود 36 هزار واحد تولیدی با ظرفیت‌های مختلف در حال فعالیت هستند، مشکل عمده واحدهای تولیدی تأمین نقدینگی و زیرساخت است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها