یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر صمت گفت: ماه آینده یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

یکصدمین خوشه صنعتی کشور به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 352453
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۸:۲۴:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ محسن صالحی‌نیا عصر امروز در نشست بررسی مشکلات نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان 29 ‌شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از این تعداد 21 مورد در حال بهره‌برداری هستند، اظهارداشت: این تعداد 2.5 درصد از نواحی صنعتی استان را تشکیل می‌دهند که با توجه به درصد 1.2 جمعیت کل کشور در این استان از نظر ایحاد نواحی و شهرک‌های صنعتی شاخص خوبی را دارا می‌باشد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تأمین آب، زیرساخت و راه ورودی از مشکلات شهرک‌های صنعتی استان است، افزود: اگر چه از لحاظ قانونی ایجاد راه دسترسی با سایر ارگان‌ها است اما در 3 شهرک صنعتی اصلی استان اعتباراتی برای ایجاد راه ورودی در سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه بر اساس بازدید‌های به عمل آمده از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری، کمبود نقدینگی و تأمین تسهیلات از مشکلات مطرح شده بود، ادامه داد: تأمین آب نیز از مشکلات عمده این واحدها بود.

صالحی‌نیا با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی با مشکل آب در شهرک صنعتی کوهرنگ مستقر هستند، اضافه کرد: مقرر شد در این واحدهای بسته‌بندی آب، حق آب بر‌اساس میزان حجم خط تولید و آب صنعتی محاسبه شود.


وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد کمک هزینه بالغ بر 2.5 میلیارد تومان برای انتقال آب این خط به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص یابد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر 44 هزار واحد تولیدی و صنعتی در 140 شهرک صنعتی کشور مستقر هستند، افزود: از این تعداد 36 هزار واحد با ظرفیت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی و زیر ساخت از جمله مشکلات واحدهای صنعتی کشور هستند، ادامه داد: کلینیک‌های عارضه‌یابی برای رفع این مشکلات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ماه آینده صدمین خوشه صنعتی آینده کشور به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در چهارمحال و بختیاری 2 خوشه صنعتی وجود دارد و 8 خوشه نیز در حال بررسی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها