کد خبر: 352474
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۸:۴۳:۲۷
| |

وزیر بهداشت عمان: از انتقال تکنولوژی‌های جدید ساخت دارو از ایران استقبال می‌کنیم

وزیر بهداشت عمان در دیدار با وزیر بهداشت کشورمان گفت: در حوزه ساخت دارو از انتقال تکنولوژی‌های جدید این حوزه استقبال می‌کنیم و می‌توانیم در حوزه‌های پژوهشی و علمی نیز همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم.

وزیر بهداشت عمان: از انتقال تکنولوژی‌های جدید ساخت دارو از ایران استقبال می‌کنیم
کد خبر: 352474
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۸:۴۳:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ احمد السعیدی روز چهارشنبه در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان افزود: خوشحالیم که روابط عالی بین دو کشور عمان و ایران داریم و امیدواریم با درایت و دوراندیشی رئیس جمهوری ایران و پادشاهی عمان همواره شاهد آرامش و امنیت باشیم.

وی ادامه داد: ایرانیان حق دارند که به تمدن کهن خود ببالند، همچنین نظام بهداشتی ایران و شاخص‌های مثبت و درخشان در حوزه سلامت نیز نشان دهنده تلاش‌های وافر مسئولان بهداشتی این کشور در چند دهه است و همه کشورهای منطقه باید از این توانمندی‌ها و امکانات در زمینه مراقبت‌های اولیه بهداشتی بهره ببرند.

وزیر بهداشت عمان بیان کرد: می‌دانیم که در زمینه مهم صنایع داروسازی بیش از 95 درصد داروهای مصرفی کشور ایران تولید داخلی کشور خودتان است و در حوزه ساخت دارو از انتقال دانش و تکنولوژی به کشورمان استقبال می‌کنیم. امیدواریم همواره امنیت و صلح برقرار باشد و در آینده تبادل تجربیاتی بیشتری در حوزه سلامت با هم داشته باشیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ما در حال انتقال دانش مراقبت‌های بهداشتی اولیه یا PHC و هموار کردن راه برای پوشش همگانی سلامت یا UHC در کنار عمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های تخصصی می‌توانیم همکاری‌های خوب مشترکی داشته باشیم و نیز با کمک هم مراکز تحقیقاتی را برای بیماری‌های شایع منطقه چه در مورد بیماری‌های واگیر و چه در مورد بیماری‌های غیرواگیر ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به دستاوردهای کشور عمان در زمینه بهداشتی اظهار داشت: حذف سرخک را در کشور عمان تبریک می‌گویم و برای همکاری‌های بهداشتی و دارویی با این کشور آمادگی داریم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها