برنده جایزه کتاب سال آلمان معرفی شد

«ساشا استانیشیچ» جایزه کتاب سال آلمان را برای رمان «منشأ» به خود اختصاص داد.

برنده جایزه کتاب سال آلمان معرفی شد
کد خبر: 352490
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۹:۴۰:۱۷

اعتمادآنلاین| انجمن ناشران و کتاب‌فروشان آلمان رمان «‌منشأ» را به عنوان اثری گیرا و روان توصیف کرده است. «ساشا استانیشیچ» که در این رمان وقایع زندگی خانواده‌ای را که از بوسنی به آلمان سفر می‌کنند روایت می‌کند،‌ برای نگارش آن از خاطرات گذشته خود الهام گرفته است.

به گزارش اشپیگل،‌ این نویسنده هنگام دریافت جایزه‌اش از اعطای جایزه نوبل ادبیات به پیتر هاندکه - نویسنده اتریشی - انتقاد کرد، اما در عین حال از دیگر برنده جایزه نوبل ادبیات، اولگا توکارچوک - نویسنده مجارستانی - تمجید کرد.

‌«سرزمین مایع» نوشته «رافائلا ادلبائور» (انتشارات کلت-کوتا)، «کینتسوگی» نوشته «سوفی کوهمر» (انتشارات اس. فیشر)، «نه ‌مثل شما»‌ نوشته «تونیو ساچینجر» (انتشارت کرمیر اند شریا)،‌ «زنبورهای زمستانی» نوشته «نوربرت شوئر» (انتشارات سی.اچ.بک) و «برادران» اثر «جکی تومای» (انتشارات هانسر برلین)، از دیگر رقیب‌های « استانیشیچ» برای کسب این جایزه ادبی 25 هزار یورویی بودند.

جایزه سالانه انجمن ناشران و کتاب‌فروشان آلمانی از سال 2005 راه‌اندازی شده و معادل جوایز «بوکر» انگلیسی و «گنکور» فرانسوی است و هرساله به برترین رمان آلمانی‌زبان اهدا می‌شود.

سال گذشته رمان‌ «مجمع‌الجزایر» نوشته «ماریا مالکه» به عنوان برنده جایزه کتاب سال آلمان انتخاب شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها