کد خبر: 352556
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۰:۳۳:۴۳
| |

غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس:

در صددیم به کمک دولت پژوهشکده نفت در دانشگاه گرمسار راه اندازی کنیم/ رشد بیش از سه برابری تولید علم ره‌آورد نخبگان دانشگاهی/ سرانه دانشجویی در گرمسار کم‌نظیر است

غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس رشد تولید علم بیش از سه برابری کشورمان در سالهای اخیر در گرمسار را موفقیت دولت دانست و درباره اکتشاف نفت در این منطقه گفت: در سال‌های گذشته یک پهنه نفتی در گرمسار اکتشاف شد که در صددیم به همت دولت پژوهشکده نفت در دانشگاه گرمسار راه اندازی کنیم.

در صددیم به کمک دولت پژوهشکده نفت در دانشگاه گرمسار راه اندازی کنیم/ رشد بیش از سه برابری تولید علم ره‌آورد نخبگان دانشگاهی/ سرانه دانشجویی در گرمسار کم‌نظیر است
کد خبر: 352556
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۰:۳۳:۴۳

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در آیین جشن آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گرمسار اظهار کرد: تولید علم در کشورمان از 8.9 در سال 2017 به 34 درصد در سال جاری رسیده است.

این نماینده گفت: رشد بالای تولید علم ایران ایران را در میان 25 کشور برتر علمی دنیا، قرار داده به طوری که رشد تولید علم ما در سال 2017 حتی از کشورهایی همچون روسیه و چین که ‌مقام های برتر در تولید علم دارند بیشتر بوده است.

وی چشم‌انداز پیش‌روی بخش علمی کشور را روشن دانست و افزود: از نظر رشد بخش دانش بنیان‌ کشورمان از رتبه 103 در سال 98 به رتبه 75 رسیده است. خوشبختانه در سال 1397 دانشگاهیان ما رتبه کشور را در بخش توسعه فناوری و دانش بنیان، ارتقاء بخشیده و به رتبه 75 جهانی رساندند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با تقدیر از توجه ویژه به گرمسار و بخ خصوص بخش دانشگاهی این شهرستان گفت: در سفر آخر دولت 15 میلیارد تومان اعتبار دولتی برای شهرستان گرمسار مصوب شد که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است. همچنین در یک سال گذشته حدود 12 و نیم میلیارد تومان در شهرستان گرمسار برای توسعه فضای علمی و آموزشی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در کشور 4 میلیون و 900 دانشجو وجود دارد افزود: در استان سمنان به ازای هر 6 نفر یک دانشجو وجود دارد و در گرمسار به ازای هر 4 نفر یک دانشجو وجود دارد که سرانه دانشجویی بی‌نظیری در دنیا محسوب می‌شود.

این نماینده با اشاره به اکتشاف نفت در گرمسار ادامه داد: در سال‌های گذشته یک پهنه نفتی در گرمسار اکتشاف شد از همین رو در صددیم به همت دولت پژوهشکده نفت در دانسگاه گرمسار راه اندازی شود.

کاتب با اشاره به تلاش برای اتصال گرمسار به متروی تهران و افتتاح بخشی از این خط در دولت تدبیر و امید گفت: اگر اعتبارات تکمیل این پروژه تامین شود و ایستگاه جوانمرد قصاب به گرمسار متصل شود، سفر از تجریش به گرمسار به یک ساعت کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان با بیان اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان، 15 میلیارد تومان اعتبار برای گرمسار در نظر گرفته شد اضافه کرد: 6 میلیارد تومان این اعتبار در بدترین شرایط اقتصادی کشور به شهرستان اختصاص یافت.

منبع:‌ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها