کد خبر: 352559
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۰:۳۶:۵۲
| |

استقرار ارتش سوریه در «عین العرب»؛ پاکسازی مناطق مرزی آغاز می‌شود

ارتش سوریه با قدرت در حال اجرای برنامه‌ها جهت استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه و تأمین امنیت منطقه است.

استقرار ارتش سوریه در «عین العرب»؛ پاکسازی مناطق مرزی آغاز می‌شود
کد خبر: 352559
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۰:۳۶:۵۲

اعتمادآنلاین| ورود ارتش سوریه به شهر عین العرب در شمال این کشور، بدین معناست که ارتش برای نخستین بار خود را به مرزهای ترکیه رسانده و از این نقطه می‌تواند پاکسازی مناطق دیگر تا دورترین منطقه مرزی در شمال شرقی این کشور را آغاز کند.


ارتش سوریه با قدرت در حال اجرای برنامه‌ها جهت استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه و تأمین امنیت منطقه است.

نیروهای سوری قصد دارند با استقرار در مناطق مرزی، از پیشروی هر چه بیشتر نظامیان ترکیه و تروریست‌های وابسته به آنها در داخل خاک سوریه جلوگیری کنند.

ارتش سوریه شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) پس از چندین سال، وارد شهر «عین العرب» (یا کوبانی) در شمالی‌ترین نقطه استان حلب شد و بدین ترتیب خود را به مرز با ترکیه رساند.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به اهمیت ورود ارتش سوریه به عین العرب و همچنین تسلط بر شهر «منبج» در استان حلب و مرز ترکیه، نوشت این مسئله به ارتش سوریه این امکان را خواهد داد که بتواند در نوار مرزی طولانی مستقر شود که از عین العرب آغاز شده و به «المالکیه» شمالی شرقی‌ترین منطقه سوریه خواهد رسید.

به گزارش این روزنامه، استقرار ارتش سوریه در طول این منطقه مرزی بهتر صورت خواهد گرفت؛ زیرا آمریکایی‌ها پایگاه‌های خود را در منبج و عین العرب تخلیه کرده و ارتش سوریه وارد آنها شده است.

منابع میدانی به الاخبار گفتند: «پس از اینکه آمریکایی‌ها پایگاه "الجبلیه" را تخلیه کردند و از مواضع خود در ریف حلب خارج شدند به سمت فرودگاه "صرین" در ریف شرقی حلب عقب‌نشینی کردند».

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نیز اذعان کرد که همچنان در حال عقب‌نشینی «برنامه‌ریزی شده» از شمال شرق سوریه هستند.

بنا بر این گزارش، ورود به منبج و عین العرب پس از چند سال، نخستین استقرار ارتش سوریه در نوار مرزی واقع در منطقه ریف حلب است. کما اینکه عبور ارتش سوریه از منبج به عین العرب از طریق پل «قرقوزاق»، یعنی پایان نمادین رود فرات به عنوان منطقه جدا کننده بین مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و مناطق تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد.

یک منبع کُرد نیز به الاخبار گفت که «استقرار ارتش سوریه در منبج و عین العرب در موازات مرزهای ترکیه و خطوط درگیری با گروه‌های مسلح [وابسته به ترکیه] خواهد بود... توافق [بین ارتش سوریه و کُردها] بر استقرار در مرزها تأکید دارد».

شبه‌نظامیان کُرد پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، یکشنبه هفته جاری از توافق با دمشق برای ورود نیروهای ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل خود خبر دادند. بر اساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.

یک منبع رسمی سوری هم در پایان به این روزنامه گفت که «استقرار [ارتش] در منبج و عین العرب، گامی در راستای بازپس‌گیری مناطق مهمی در جغرافیای سوریه است... این استقرار تا جایی ادامه خواهد یافت که [نیروهای ارتش] با یگان‌های حاضر در شهر عین عیسی تلاقی پیدا کنند. بدین ترتیب امنیت مرزها و مسیر بین المللی حسکه-حلب تأمین خواهد شد».

حضور ارتش سوریه در شهرهای شمالی این کشور با درخواست شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک صورت می‌گیرد. از همین رو نیروهای ارتش سوریه وارد شهرهایی مانند قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسیاری از روستاها و شهرک‌های شمال سوریه شدند.

این در حالی است که ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه عملیاتی را به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد از نوار مرزی خود با سوریه، در شمال شرق این کشور آغاز کرد و همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها