رئیس پلیس راهور ناجا:

خواب آلودگی عامل 60 درصد تصادفات اربعین

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 48 ساعت گذشته، خواب آلودگی و خستگی که در نهایت منجر به واژگونی و انحراف به چپ شده، عامل 60 درصد تصادفات در محورهای مواصلاتی تردد زوار اربعین بوده است.

خواب آلودگی عامل 60 درصد تصادفات اربعین
کد خبر: 352601
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۵ ۱۲:۴۵:۴۷

اعتمادآنلاین| ‎ سردار سید کمال هادیانفر گفت: امسال 97 درصد زائران از مرز زمینی و 3 درصد از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی در تشریح جزئیات سفر زمینی زوار اربعین حسینی افزود: 56 درصد از زوار عزیز از مرز مهران، 25 درصد از مرز شلمچه، 11 درصد از مرز چذابه و 5 درصد از مرز خسروی برای تشرف به عتبات عالیات عازم عراق شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه امسال بیش از 60 درصد از زائران از خودروی شخصی برای حضور در مرزهای چهارگانه استفاده کرده اند، ادامه داد: بیشترین تردد وسائل نقلیه در موج رفت را در مرز مهران شاهد بودیم و هم زمان با آغاز و افزایش موج بازگشت، تردد در این محور، ترافیکی سنگین، نیمه سنگین و پر حجم است.

سردار هادیانفر درتشریح وضعیت راه ها بیان کرد: ترافیک در محور خسروی ـ کرمانشاه روان و طبیعی است و بار سنگین ترافیکی در این محور نداریم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در مرز مهران با توجه به افزایش موج بازگشت زوار، ترافیک در مواقعی سنگین و کند است و در برخی بازه های زمانی کوتاه به صورت مقطعی محور مهران ـ ایلام یک طرفه می شود و با اتخاذ این تصمیم، تردد ها در این محور هر چند نیمه سنگین، اما روان می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: تاکنون تصمیمی برای یک طرفه شدن مسیر مهران ـ ایلام اتخاذ نشده است، اما اگر بار بازگشت زائران به شهر ایلام سنگین شود این محور یک طرفه و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: در 48 ساعت گذشته، خواب آلودگی و خستگی که در نهایت منجر به واژگونی و انحراف به چپ شده؛ عامل 60 درصد تصادفات بوده است.

سردار هادیانفر تاکید کرد: رانندگان عزیز از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز و با صبر و حوصله رانندگی کنند و هر 2 ساعت یکبار 15 دقیقه استراحت کنند.

وی گفت: توقفگاه ها و استراحتگاه های موقتی در طول مسیر تردد برای زوار پیش بینی شده و رانندگان در صورت احساس خستگی، حتما پس از استراحت کافی، رانندگی کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها