مشکلات بانکی، علت قطع صادرات دارو از کره به ایران

پویا فیروزی، درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: دولت کره جنوبی اخیرا صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران منع کرده است.

مشکلات بانکی، علت قطع صادرات دارو از کره به ایران
کد خبر: 352666
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ ۰۸:۵۸:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث قطع صادرات دارو از کره جنوبی به ایران شده است، خاطرنشان کرد: دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد.

پویا فیروزی، درباره وضعیت تجارت با کشور کره در شرایط کنونی گفت: دولت کره جنوبی اخیرا صادرات دارو و مواد اولیه دارویی را به ایران منع کرده است.

او تصریح کرد: مشکل نقل و انتقال بانکی در ارتباط با کشور کره باعث این اتفاق شده و بانک‌های کره‌ای مسبب آن هستند. انتظارمان این است که دولت کره مسائل بانکی را حل کند.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره درباره حجم واردات دارو از کره گفت: ما از طریق شکایت شرکت‌ها متوجه موضوع شده‌ایم و حجم واردات دارو را نهادهای دولتی بهتر می‌دانند.

فیروزی خاطرنشان کرد: دارو و غذا عملا از مسیرهای تحریمی معاف هستند و مسائل بانکی نباید روی واردات این محصولات تاثیری داشته باشد.

او با بیان اینکه مشکلات بانکی روی تجارت سایر محصولات مانند لوازم خانگی و قطعات خودرو نیز اثرگذار بوده است، گفت: با این اوصاف احتمالا شاهد کاهش آمار روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود؛ با این حال انتظار داریم مساله دارو و مواد غذایی که از تحریم معاف هستند، به زودی از طرف کره‌ای پیگیری و حل شود.

منبع: ایسنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها